Már biztos: árat emel a világ egyik vezető élelmiszeripari cége

A vártnál magasabb bevétellel zárta az első negyedévet a svájci Nestlé - derült ki a vállalat kedden közzétett jelentéséből.

A cég globális bevétele 5,6 százalékkal, 23,5 milliárd svájci frankra nőtt, így felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelő 23,27 milliárd frankot.

Az árbevétel 9,3 százalékos organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) növekedése az értékesítési volumen 0,5 százalékos csökkenésének és a 9,8 százalékos áremelésnek tulajdonítható.

Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)
Magasak a nyersanyagárak (Fotó: Depositphotos)

Mark Schneider vezérigazgató február közepén azt nyilatkozta, hogy a vállalat további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez. A vállalatvezető szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés. A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelentett.

Az idei első negyedévben a termékkategóriák közül a Purina PetCare járult hozzá a legnagyobb mértékben az organikus növekedéshez, amelyet a Purina ONE, a Purina Pro Plan és a Friskies prémium állateledel-márkák erőteljes lendülete hajtott. Az édességek szegmensében az organikus növekedés 13,5 százalék volt, egyebek mellett a KitKat és a szezonális termékek iránti élénk keresletnek köszönhetően. A csecsemőtápszerek és pépek értékesítése is kedvezően alakult.

A Nestlé kedden megerősítette korábbi előrejelzését, miszerint az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést vár.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo