Moby Dick Kína felé veszi az irányt

A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.

Az ős-Starbucks Seattle-ben, Kép: Nagy Mariann

A Moby Dick kormányosáról elnevezett kávézóhálózat 1971-ben indult Seattle-ben, és jó kávét hozott az amerikaiaknak: a szokásos, híg filterkávé helyett a nagynyomású, olasz gépek segítségével az Európában régen megszokott presszókávékat.

A konszern napjainkra kereken 28 ezer kávézót működtet világszerte. Tavalyi forgalmuk 22,4 milliárd, a tiszta nyereség 2,9 milliárd dollár volt. Jóllehet a Starbucks továbbra is piacvezető az USA-ban, helyzete a mind több nagy vetélytárs-hálózat megjelenésével az utóbbi években megnehezült.

A Nestlére is ráharap a Ferrero
A nemzetközi édesipari vállalat, a Ferrero bejelentette: végleges megállapodás született arról, hogy egy 2,8 milliárd dollár értékű ügylet keretében megvásárolja a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeit.

Az elmúlt üzleti évben az amerikai egységek forgalma csak 3 százalékkal nőtt, a konszern részvényeinek árfolyama két éve csökken, miközben a kávézók piaca egyharmaddal növekedett.

A Starbucks most Amerikában 7,1 milliárd dollárért eladta a csomagolt kávé és más késztermékek értékesítését a Nestlének, és kávézóira összpontosít.

Reserve névvel minőségi kávéházakat nyit, mindjárt ezret, de az áttörést Kínában remélik: ott hamarosan meghaladja az 5000-et fiókjaik száma, s azoktól nagyobb forgalmat várnak, mint az amerikaitól.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo