A Moby Dick kormányosáról elnevezett kávézóhálózat 1971-ben indult Seattle-ben, és jó kávét hozott az amerikaiaknak: a szokásos, híg filterkávé helyett a nagynyomású, olasz gépek segítségével az Európában régen megszokott presszókávékat.
A konszern napjainkra kereken 28 ezer kávézót működtet világszerte. Tavalyi forgalmuk 22,4 milliárd, a tiszta nyereség 2,9 milliárd dollár volt. Jóllehet a Starbucks továbbra is piacvezető az USA-ban, helyzete a mind több nagy vetélytárs-hálózat megjelenésével az utóbbi években megnehezült.
Az elmúlt üzleti évben az amerikai egységek forgalma csak 3 százalékkal nőtt, a konszern részvényeinek árfolyama két éve csökken, miközben a kávézók piaca egyharmaddal növekedett.
A Starbucks most Amerikában 7,1 milliárd dollárért eladta a csomagolt kávé és más késztermékek értékesítését a Nestlének, és kávézóira összpontosít.
Reserve névvel minőségi kávéházakat nyit, mindjárt ezret, de az áttörést Kínában remélik: ott hamarosan meghaladja az 5000-et fiókjaik száma, s azoktól nagyobb forgalmat várnak, mint az amerikaitól.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)