Starbucks cikkek
![Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni](https://piacesprofit.hu/i/1/8/f/1/d/9/7/a/9/1/7/2/1/a/0/c/d/9/e/e/egy-kerdesbol-megmondjak-erdemes-e-felvenni_md.jpg)
Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni
A Starbucks volt HR-menedzsere szerint egyetlen kérdésből megállapítható, hogy valaki sikeres munkatárs lesz-e az új munkahelyén. Ennek a kérdésnek köze van ahhoz, hogy az illető képes-e tanulni a hibáiból és fejlődni. Sokkal többet jelent ez, mint bármi, amit leír a rezüméjében.
![Fordulópont az újrahasznosításban](https://piacesprofit.hu/i/2/f/2/8/0/a/2/a/3/e/a/3/e/4/5/b/5/1/a/7/fordulopont-az-ujrahasznositasban_md.jpg)
Fordulópont az újrahasznosításban
Ahogy az üzleti szektor igyekszik egyre több fogyasztót rávezetni a körforgásos gazdaságban való részvételre, motiváció gyanánt gyakoribbá válnak az ajándékok és a kedvezmények. Elértük a fordulópontot: a Coca-Cola értékesebb ajándékot ad az italospalackot visszaszolgáltató vásárlóknak, mint amennyibe a megvásárolt termék került.
![A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?](https://piacesprofit.hu/i/4/e/5/a/3/3/9/6/8/f/d/4/c/c/d/c/5/4/b/2/a-starbucks-beepiti-a-szivoszalat-a-kaves-poharakba-ez-lesz-az-uj-modi_md.jpg)
A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?
A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?
![A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal](https://piacesprofit.hu/i/d/7/9/d/7/6/8/d/c/5/3/5/c/2/4/9/b/b/6/2/a-vasarlok-azonosulnak-a-tarsadalomtudatos-markakkal_md.jpg)
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
![Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet](https://piacesprofit.hu/i/c/1/c/3/5/8/f/c/5/f/1/5/b/b/8/2/4/0/5/4/tarsadalmi-felelossegvallalas-a-starbucksba-barki-bemehet_md.jpg)
Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet
A Starbucks amerikai kávézóiban ezentúl bárki akkor is tartózkodhat, ha nem fogyaszt. Howard Schultz, a hálózat alapítója jelentette be az újítást, amelyet nem kevesen vitatnak.
![Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak](https://piacesprofit.hu/i/b/5/8/6/0/e/6/5/2/1/7/9/b/4/7/0/6/1/6/8/kina-nem-fogadja-a-szemetunket-vilagcegek-mondanak-bucsut-a-muanyagnak_md.jpg)
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak
„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
![Moby Dick Kína felé veszi az irányt](https://piacesprofit.hu/i/4/3/d/e/f/7/6/8/b/5/c/7/f/3/5/9/4/c/d/8/moby-dick-kina-fele-veszi-az-iranyt_md.jpg)
Moby Dick Kína felé veszi az irányt
A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.
![A siker titka: egy amerikai Kínában](https://piacesprofit.hu/i/9/5/a/d/9/1/b/e/c/3/0/1/e/9/0/9/f/7/2/3/a-siker-titka-egy-amerikai-kinaban_md.jpg)
A siker titka: egy amerikai Kínában
Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában.
![Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek](https://piacesprofit.hu/i/e/5/3/6/1/e/6/7/0/5/b/4/5/f/4/9/0/1/e/6/sose-talalna-ki-mit-jelentenek-a-legismertebb-markanevek_md.jpg)
Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek
Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.
![Fizeti a főiskolai tandíjat alkalmazottainak a Starbucks](https://piacesprofit.hu/i/9/3/5/1/7/8/1/e/1/e/c/3/5/b/1/d/d/d/6/a/fizeti-a-foiskolai-tandijat-alkalmazottainak-a-starbucks_md.jpg)
Fizeti a főiskolai tandíjat alkalmazottainak a Starbucks
A Starbucks elnök-vezérigazgatója, Howard D. Schultz ingyenes online tanulási lehetőséget kínál alkalmazottainak, hogy főiskolai diplomát szerezhessenek. Nem kér cserébe hűségidőt a vállalati munkaviszonyra. A kritikusok szerint ezt kihasználhatja a konkurencia, mely elcsábíthatja a friss diplomás munkaerőt.
Starbucks a legetikusabb kávézólánc Európában
Az európai kávéipar „A Legetikusabb Vállalat" díját az üzletági képviselők és az Allegra Strategies szakértők véleménye alapján két egymást követő évben is a Starbucks Coffee Company-nak ítélte oda. A cég továbbá Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc" díját. A díjakat Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén adták át.