Starbucks cikkek
Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni
A Starbucks volt HR-menedzsere szerint egyetlen kérdésből megállapítható, hogy valaki sikeres munkatárs lesz-e az új munkahelyén. Ennek a kérdésnek köze van ahhoz, hogy az illető képes-e tanulni a hibáiból és fejlődni. Sokkal többet jelent ez, mint bármi, amit leír a rezüméjében.
Fordulópont az újrahasznosításban
Ahogy az üzleti szektor igyekszik egyre több fogyasztót rávezetni a körforgásos gazdaságban való részvételre, motiváció gyanánt gyakoribbá válnak az ajándékok és a kedvezmények. Elértük a fordulópontot: a Coca-Cola értékesebb ajándékot ad az italospalackot visszaszolgáltató vásárlóknak, mint amennyibe a megvásárolt termék került.
A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?
A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet
A Starbucks amerikai kávézóiban ezentúl bárki akkor is tartózkodhat, ha nem fogyaszt. Howard Schultz, a hálózat alapítója jelentette be az újítást, amelyet nem kevesen vitatnak.
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak
„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
Moby Dick Kína felé veszi az irányt
A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.
A siker titka: egy amerikai Kínában
Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában.
Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek
Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.
Fizeti a főiskolai tandíjat alkalmazottainak a Starbucks
A Starbucks elnök-vezérigazgatója, Howard D. Schultz ingyenes online tanulási lehetőséget kínál alkalmazottainak, hogy főiskolai diplomát szerezhessenek. Nem kér cserébe hűségidőt a vállalati munkaviszonyra. A kritikusok szerint ezt kihasználhatja a konkurencia, mely elcsábíthatja a friss diplomás munkaerőt.
Starbucks a legetikusabb kávézólánc Európában
Az európai kávéipar „A Legetikusabb Vállalat" díját az üzletági képviselők és az Allegra Strategies szakértők véleménye alapján két egymást követő évben is a Starbucks Coffee Company-nak ítélte oda. A cég továbbá Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc" díját. A díjakat Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén adták át.