Starbucks cikkek


Nagyot bukott a Starbucks

Nagyot bukott a Starbucks 

Inognak a piacok.
Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni

Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni 

A Starbucks volt HR-menedzsere szerint egyetlen kérdésből megállapítható, hogy valaki sikeres munkatárs lesz-e az új munkahelyén. Ennek a kérdésnek köze van ahhoz, hogy az illető képes-e tanulni a hibáiból és fejlődni. Sokkal többet jelent ez, mint bármi, amit leír a rezüméjében.
Fordulópont az újrahasznosításban

Fordulópont az újrahasznosításban 

Ahogy az üzleti szektor igyekszik egyre több fogyasztót rávezetni a körforgásos gazdaságban való részvételre, motiváció gyanánt gyakoribbá válnak az ajándékok és a kedvezmények. Elértük a fordulópontot: a Coca-Cola értékesebb ajándékot ad az italospalackot visszaszolgáltató vásárlóknak, mint amennyibe a megvásárolt termék került.
A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?

A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi? 

A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal 

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet

Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet 

A Starbucks amerikai kávézóiban ezentúl bárki akkor is tartózkodhat, ha nem fogyaszt. Howard Schultz, a hálózat alapítója jelentette be az újítást, amelyet nem kevesen vitatnak.
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak

Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak 

„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
Moby Dick Kína felé veszi az irányt

Moby Dick Kína felé veszi az irányt 

A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.
A siker titka: egy amerikai Kínában

A siker titka: egy amerikai Kínában 

Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában.
Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek

Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek 

Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.

Fizeti a főiskolai tandíjat alkalmazottainak a Starbucks 

A Starbucks elnök-vezérigazgatója, Howard D. Schultz ingyenes online tanulási lehetőséget kínál alkalmazottainak, hogy főiskolai diplomát szerezhessenek. Nem kér cserébe hűségidőt a vállalati munkaviszonyra. A kritikusok szerint ezt kihasználhatja a konkurencia, mely elcsábíthatja a friss diplomás munkaerőt.

Starbucks a legetikusabb kávézólánc Európában 

Az európai kávéipar „A Legetikusabb Vállalat" díját az üzletági képviselők és az Allegra Strategies szakértők véleménye alapján két egymást követő évben is a Starbucks Coffee Company-nak ítélte oda. A cég továbbá Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc" díját. A díjakat Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén adták át.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Rákkeltő fémeket találtak a Magyarországon jogszerűtlenül forgalmazott ízesített vape-ekben

Rákkeltő fémeket találtak a Magyarországon jogszerűtlenül forgalmazott ízesített vape-ekben 

A bizonytalan eredetű ízesített e-cigaretták rákkeltő és toxikus fémeket tartalmazhatnak.

Költségkímélés

Most többet kaphat a nyugdíjért

Most többet kaphat a nyugdíjért  

Milyen akciók vannak a biztosítóknál és a pénztáraknál azoknak, akik év végén indítanak nyugdíjcélú megtakarítást? Megnézték.

Adózás

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól

Most vagy soha: 280 ezer forintot is visszakaphat az államtól 

Már csak alig több mint két hét maradt az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére. 

Klímablog

Jönnek az újrahasznosított autók

Jönnek az újrahasznosított autók  

Növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert anyagok újrahasznosításának arányát az EU-ban.

Gazdaság

Ötnapos hosszú hétvégével búcsúzik az év, mit csinálnak ezelatt a magyarok?

Ötnapos hosszú hétvégével búcsúzik az év, mit csinálnak ezelatt a magyarok?  

Karácsonykor idén is sokan belföldi pihenésre cserélik az ünnepi sürgés-forgást.

Társadalom

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: megvannak a legjobb csapatok 

Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére.

Infokom

Kitört a botrány: kitiltották a mesterséges intelligenciát a karácsonyi vásárból

Kitört a botrány: kitiltották a mesterséges intelligenciát a karácsonyi vásárból  

Nem lehet mesterséges intelligencia felhasználásával készített ajándéktárgyakat árulni a legnagyobb belfasti karácsonyi piacról.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo