Még a világ legismertebb márkái sem immunisak a piaci megítélés és a jövedelmezőség változásaira.
2025-ben számos közismert márka értékelése meredeken csökkent a lassuló növekedés, a verseny vagy a gyengülő pénzügyi teljesítmény miatt.
A Starbucks márkaértéke 21,9 milliárd dollárral esett vissza, egyetlen év alatt 60,7 milliárd dollárról 38,8 milliárd dollárra. A világ legnagyobb kávézólánca számos kihívással nézett szembe az elmúlt évben, beleértve a visszaeső eladásokat az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Kína, a fokozódó verseny miatt.
A Tesla, amely korábban a világ legértékesebb autómárkája volt, 15,3 milliárd dolláros értékvesztést szenvedett el, mivel a vállalat egyre növekvő versennyel és a PR-kihívásokkal néz szembe Elon Musk politikai szerepvállalása miatt.
További jelentős visszaeséseket szenvedett el a kínai WeChat (-8,8 milliárd dollár), a japán Mitsui Group konglomerátum (-6,9 milliárd dollár) és a német Mercedes-Benz autógyártó (-6,4 milliárd dollár).
Mely iparágak sérültek a leginkább?
A fogyasztókkal foglalkozó és a technológiával kapcsolatos márkák voltak a leginkább kiszolgáltatottak a piaci változásoknak, mivel a fogyasztók csökkentették kiadásaikat.
A kávé-, kiskereskedelmi és streaming vállalatok mind visszaesésekkel szembesültek, míg az autóipari márkák globálisan lassuló kereslettel találkoztak. Ugyanakkor a professzionális szolgáltatásokat nyújtó cégek, mint például az Ernst & Young, a PwC és a FedEx, szintén jelentős márkacsökkenést tapasztaltak, ami a szélesebb körű gazdasági bizonytalanságot tükrözi.