Nagyot bukott a Starbucks

A Starbucks márkaértéke esett vissza a legnagyobb mértékben 2025-ben, közel 22 milliárd dollárt veszített a tavalyi évhez képest. A Tesla márkaértéke 15 milliárd dollárral csökkent, mivel az elektromos járművek piacán fokozódott a verseny, és a befektetői hangulat romlott.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még a világ legismertebb márkái sem immunisak a piaci megítélés és a jövedelmezőség változásaira.

2025-ben számos közismert márka értékelése meredeken csökkent a lassuló növekedés, a verseny vagy a gyengülő pénzügyi teljesítmény miatt.

A Starbucks márkaértéke 21,9 milliárd dollárral esett vissza, egyetlen év alatt 60,7 milliárd dollárról 38,8 milliárd dollárra. A világ legnagyobb kávézólánca számos kihívással nézett szembe az elmúlt évben, beleértve a visszaeső eladásokat az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Kína, a fokozódó verseny miatt.

A Tesla, amely korábban a világ legértékesebb autómárkája volt, 15,3 milliárd dolláros értékvesztést szenvedett el, mivel a vállalat egyre növekvő versennyel és a PR-kihívásokkal néz szembe Elon Musk politikai szerepvállalása miatt.

További jelentős visszaeséseket szenvedett el a kínai WeChat (-8,8 milliárd dollár), a japán Mitsui Group konglomerátum (-6,9 milliárd dollár) és a német Mercedes-Benz autógyártó (-6,4 milliárd dollár).

Mely iparágak sérültek a leginkább?

A fogyasztókkal foglalkozó és a technológiával kapcsolatos márkák voltak a leginkább kiszolgáltatottak a piaci változásoknak, mivel a fogyasztók csökkentették kiadásaikat.

A kávé-, kiskereskedelmi és streaming vállalatok mind visszaesésekkel szembesültek, míg az autóipari márkák globálisan lassuló kereslettel találkoztak. Ugyanakkor a professzionális szolgáltatásokat nyújtó cégek, mint például az Ernst & Young, a PwC és a FedEx, szintén jelentős márkacsökkenést tapasztaltak, ami a szélesebb körű gazdasági bizonytalanságot tükrözi.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo