Nagyot bukott a Starbucks

A Starbucks márkaértéke esett vissza a legnagyobb mértékben 2025-ben, közel 22 milliárd dollárt veszített a tavalyi évhez képest. A Tesla márkaértéke 15 milliárd dollárral csökkent, mivel az elektromos járművek piacán fokozódott a verseny, és a befektetői hangulat romlott.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még a világ legismertebb márkái sem immunisak a piaci megítélés és a jövedelmezőség változásaira.

2025-ben számos közismert márka értékelése meredeken csökkent a lassuló növekedés, a verseny vagy a gyengülő pénzügyi teljesítmény miatt.

A Starbucks márkaértéke 21,9 milliárd dollárral esett vissza, egyetlen év alatt 60,7 milliárd dollárról 38,8 milliárd dollárra. A világ legnagyobb kávézólánca számos kihívással nézett szembe az elmúlt évben, beleértve a visszaeső eladásokat az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Kína, a fokozódó verseny miatt.

A Tesla, amely korábban a világ legértékesebb autómárkája volt, 15,3 milliárd dolláros értékvesztést szenvedett el, mivel a vállalat egyre növekvő versennyel és a PR-kihívásokkal néz szembe Elon Musk politikai szerepvállalása miatt.

További jelentős visszaeséseket szenvedett el a kínai WeChat (-8,8 milliárd dollár), a japán Mitsui Group konglomerátum (-6,9 milliárd dollár) és a német Mercedes-Benz autógyártó (-6,4 milliárd dollár).

Mely iparágak sérültek a leginkább?

A fogyasztókkal foglalkozó és a technológiával kapcsolatos márkák voltak a leginkább kiszolgáltatottak a piaci változásoknak, mivel a fogyasztók csökkentették kiadásaikat.

A kávé-, kiskereskedelmi és streaming vállalatok mind visszaesésekkel szembesültek, míg az autóipari márkák globálisan lassuló kereslettel találkoztak. Ugyanakkor a professzionális szolgáltatásokat nyújtó cégek, mint például az Ernst & Young, a PwC és a FedEx, szintén jelentős márkacsökkenést tapasztaltak, ami a szélesebb körű gazdasági bizonytalanságot tükrözi.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo