Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet

A Starbucks amerikai kávézóiban ezentúl bárki akkor is tartózkodhat, ha nem fogyaszt. Howard Schultz, a hálózat alapítója jelentette be az újítást, amelyet nem kevesen vitatnak.

A világszerte ismert kávézólánc főnöke azt követően hozta a döntést, hogy nemrég egy amerikai Starbucks vezetője rendőrökkel távolíttatott el két feketét, akik semmit nem rendeltek, de nem akarták elhagyni a helyiséget. Az ügynek országos visszhangja volt, a vállalkozást sokan rasszizmussal vádolták.

Kép: PP

Schultz bejelentése szerint cége feladatának tartja, hogy eleget tegyen társadalmi felelősségének. Ennek jegyében amerikai egységeiben nemcsak ingyen is lehet ezentúl tartózkodni, de bárki díjtalanul használhatja az illemhelyeket.

Az intézkedést az amerikai közvéleményben nem kevés fenntartással fogadták. Attól tartanak, hogy a társadalom peremén élő embererek, köztük alkoholisták, kábítószerezők nagy számban kereshetik fel a Starbucks kávézókat – ami távol tarthatja a fizető vendégeket.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Miért olyan bőkezű a Starbucks?
Ismerje meg Howard Schultzot, aki a minap jelentette be, hogy 5-15 százalékkal emelte a Starbucks dolgozóinak minimálbérét. Jól járnak ezzel a részvényesek? Áttekintjük a kávéházmogul jellegzetes menedzseri szokásait és élettörténetének furcsaságait, melyek megindokolják e szokásokat.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo