Társadalmi felelősségvállalás – a Starbucksba bárki bemehet

A Starbucks amerikai kávézóiban ezentúl bárki akkor is tartózkodhat, ha nem fogyaszt. Howard Schultz, a hálózat alapítója jelentette be az újítást, amelyet nem kevesen vitatnak.

A világszerte ismert kávézólánc főnöke azt követően hozta a döntést, hogy nemrég egy amerikai Starbucks vezetője rendőrökkel távolíttatott el két feketét, akik semmit nem rendeltek, de nem akarták elhagyni a helyiséget. Az ügynek országos visszhangja volt, a vállalkozást sokan rasszizmussal vádolták.

Kép: PP

Schultz bejelentése szerint cége feladatának tartja, hogy eleget tegyen társadalmi felelősségének. Ennek jegyében amerikai egységeiben nemcsak ingyen is lehet ezentúl tartózkodni, de bárki díjtalanul használhatja az illemhelyeket.

Az intézkedést az amerikai közvéleményben nem kevés fenntartással fogadták. Attól tartanak, hogy a társadalom peremén élő embererek, köztük alkoholisták, kábítószerezők nagy számban kereshetik fel a Starbucks kávézókat – ami távol tarthatja a fizető vendégeket.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Miért olyan bőkezű a Starbucks?
Ismerje meg Howard Schultzot, aki a minap jelentette be, hogy 5-15 százalékkal emelte a Starbucks dolgozóinak minimálbérét. Jól járnak ezzel a részvényesek? Áttekintjük a kávéházmogul jellegzetes menedzseri szokásait és élettörténetének furcsaságait, melyek megindokolják e szokásokat.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo