A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?

A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

A Starbucks bejelentette, hogy 2020-ra kivonja a forgalomból az eldobható, egyszer használatos szívószálakat. Helyettük olyan fedelekkel látja el a poharakat, melyek nyílása kidomborodik, s a fogyasztó azon keresztül szívhatja az innivalót.

Az átállás először a seattle-i, vancouveri és Kanada British Columbia tartományában lévő Starbucks egységeknél lép életbe, és elsőként a hideg italoknál használják majd az új fedeleket. Ez alól kivételt képez a Frappucino, amit biológiailag lebomló szívószállal fognak árusítani, nem mesteréges műanyagből készült szívószállal.

Fotó: Twitter/@Arnie_C

A "sippy cup", vagyis a szívós pohár lesz az új módi, valószínűleg más kávéház-, gyorsétterem- és bolthálózatok is átveszik majd. A szívós poharakat egyes termékeihez már használja a kávéházhálózat. Nagy a nyomás a McDonald's-en is, hogy valami hasonló lépésre szánja rá magát a vezetése.

Fotó: Twitter/@jeremyjojola

A város, ahol a Starbucks főhadiszállása működik, Seattle be is tiltja az egyszer használatos szívószálakat. Eddig 16 ország tiltotta be vagy tűzött ki határidőt a szívószálak betiltására.

A szívószálak nagy gondokat okoznak környezetünkben, sőt az emberi egészségnek is. A szívószálak könnyűek és kicsik, ezért az újrafeldolgozó üzemekben gyakran nem foglalkoznak velük. Ráadásul könnyen széttöredeznek, és mikroplasztik lesz belőlük a természetben. Az állatok megeszik -a négylábúak éppúgy, mint a halak-, így aztán bekerülnek a táplálékláncba, s végső soron a mi szervezetünkbe is. Nem is gondolnánk, milyen elterjedt a természetben a mikroplasztik, már a vizeink és az ivóvizünk is tele vannak velük.

Az 5-10 centiméteres szívószálak kiváltása látszólag nem nagy változtatás, de sok kicsi sokra megy. Csak az amerikai lakosság évente 182 milliárd szívószálat használ évente. A Starbucks évente egymilliárd darabot ad a fogyasztóinak világszerte. Már ennek

Fotó: Twitter/NJ.com True Jersey

kiváltása is fontos lépés.

(Futurism)

Véleményvezér

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo