A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?

A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

A Starbucks bejelentette, hogy 2020-ra kivonja a forgalomból az eldobható, egyszer használatos szívószálakat. Helyettük olyan fedelekkel látja el a poharakat, melyek nyílása kidomborodik, s a fogyasztó azon keresztül szívhatja az innivalót.

Az átállás először a seattle-i, vancouveri és Kanada British Columbia tartományában lévő Starbucks egységeknél lép életbe, és elsőként a hideg italoknál használják majd az új fedeleket. Ez alól kivételt képez a Frappucino, amit biológiailag lebomló szívószállal fognak árusítani, nem mesteréges műanyagből készült szívószállal.

Fotó: Twitter/@Arnie_C

A "sippy cup", vagyis a szívós pohár lesz az új módi, valószínűleg más kávéház-, gyorsétterem- és bolthálózatok is átveszik majd. A szívós poharakat egyes termékeihez már használja a kávéházhálózat. Nagy a nyomás a McDonald's-en is, hogy valami hasonló lépésre szánja rá magát a vezetése.

Fotó: Twitter/@jeremyjojola

A város, ahol a Starbucks főhadiszállása működik, Seattle be is tiltja az egyszer használatos szívószálakat. Eddig 16 ország tiltotta be vagy tűzött ki határidőt a szívószálak betiltására.

A szívószálak nagy gondokat okoznak környezetünkben, sőt az emberi egészségnek is. A szívószálak könnyűek és kicsik, ezért az újrafeldolgozó üzemekben gyakran nem foglalkoznak velük. Ráadásul könnyen széttöredeznek, és mikroplasztik lesz belőlük a természetben. Az állatok megeszik -a négylábúak éppúgy, mint a halak-, így aztán bekerülnek a táplálékláncba, s végső soron a mi szervezetünkbe is. Nem is gondolnánk, milyen elterjedt a természetben a mikroplasztik, már a vizeink és az ivóvizünk is tele vannak velük.

Az 5-10 centiméteres szívószálak kiváltása látszólag nem nagy változtatás, de sok kicsi sokra megy. Csak az amerikai lakosság évente 182 milliárd szívószálat használ évente. A Starbucks évente egymilliárd darabot ad a fogyasztóinak világszerte. Már ennek

Fotó: Twitter/NJ.com True Jersey

kiváltása is fontos lépés.

(Futurism)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo