A Starbucks beépíti a szívószálat a kávés poharakba: ez lesz az új módi?

A poharak fedelén megemelte a nyílást a Starbucks, így közvetlenül onnan lehet felhörpinteni az itókákat. Véget vet az eldobható szívószálak kultúrájának a világcég. Vajon követi-e példáját a meki és a többi globális hálózat?

A Starbucks bejelentette, hogy 2020-ra kivonja a forgalomból az eldobható, egyszer használatos szívószálakat. Helyettük olyan fedelekkel látja el a poharakat, melyek nyílása kidomborodik, s a fogyasztó azon keresztül szívhatja az innivalót.

Az átállás először a seattle-i, vancouveri és Kanada British Columbia tartományában lévő Starbucks egységeknél lép életbe, és elsőként a hideg italoknál használják majd az új fedeleket. Ez alól kivételt képez a Frappucino, amit biológiailag lebomló szívószállal fognak árusítani, nem mesteréges műanyagből készült szívószállal.

Fotó: Twitter/@Arnie_C

A "sippy cup", vagyis a szívós pohár lesz az új módi, valószínűleg más kávéház-, gyorsétterem- és bolthálózatok is átveszik majd. A szívós poharakat egyes termékeihez már használja a kávéházhálózat. Nagy a nyomás a McDonald's-en is, hogy valami hasonló lépésre szánja rá magát a vezetése.

Fotó: Twitter/@jeremyjojola

A város, ahol a Starbucks főhadiszállása működik, Seattle be is tiltja az egyszer használatos szívószálakat. Eddig 16 ország tiltotta be vagy tűzött ki határidőt a szívószálak betiltására.

A szívószálak nagy gondokat okoznak környezetünkben, sőt az emberi egészségnek is. A szívószálak könnyűek és kicsik, ezért az újrafeldolgozó üzemekben gyakran nem foglalkoznak velük. Ráadásul könnyen széttöredeznek, és mikroplasztik lesz belőlük a természetben. Az állatok megeszik -a négylábúak éppúgy, mint a halak-, így aztán bekerülnek a táplálékláncba, s végső soron a mi szervezetünkbe is. Nem is gondolnánk, milyen elterjedt a természetben a mikroplasztik, már a vizeink és az ivóvizünk is tele vannak velük.

Az 5-10 centiméteres szívószálak kiváltása látszólag nem nagy változtatás, de sok kicsi sokra megy. Csak az amerikai lakosság évente 182 milliárd szívószálat használ évente. A Starbucks évente egymilliárd darabot ad a fogyasztóinak világszerte. Már ennek

Fotó: Twitter/NJ.com True Jersey

kiváltása is fontos lépés.

(Futurism)

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo