Vásárlásnál azért a külső a lényeg

A termékek ára és a minősége mellett a csomagolás milyensége is egyre fontosabbá válik egy-egy termék fogyasztói megítélésében. Így nemzetközi felmérések szerint a fogyasztók több mint egyharmadánál fordult már elő, hogy egy új csomagolás miatt váltottak márkát.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A csomagolóanyagok praktikussága és megjelenése mára a vevői elégedettséget befolyásoló egyik legfontosabb szemponttá nőtte ki magát. Így alig pár év leforgása alatt a 18-ról 26 százalékra nőtt azoknak a vásárlóknak száma, akik szerint a csomagolás szerepe nagyon vagy rendkívül fontos egy adott termékkel kapcsolatos elégedettségükben – derül ki egy az Egyesült Államokban elvégzett fogyasztói elégedettséget vizsgáló felmérésből. Az amerikai WestRock által 2000 fős mintán elvégzett kutatás szerint, az olyan tényezők, mint az ár, a termék minősége, a márka szerepe nem változott, vagy némiképp csökkent. Eközben a termékek csomagolása egyre nagyobb mértékben befolyásolja a fogyasztókat a vásárlási döntések meghozatalában. Olyannyira, hogy a megkérdezettek 35 százalékuknál fordult már elő, hogy új csomagolás miatt váltott egyik márkáról a másikra.

Kép: Flickr

Szép is legyen, ne csak hasznos

A csomagolás megítélésével kapcsolatban a legfontosabb szempont továbbra is a funkcionalitás, amely mellett fokozatosan egyre fontosabbá válik a külső megjelenés is. A kutatás azt mutatja ugyanis, hogy míg a fogyasztók 60 százaléka döntött egy termék újbóli megvétele mellett a csomagolás funkcionalitása miatt, addig 38 százalék döntését inkább a csomagolóeszköz esztétikussága befolyásolta. A felmérés készítői szerint mindebből az következik, hogy egyre népszerűbbé válnak az egyedi vevői igényekre szabott megoldások.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
Fontos, hogy a végfogyasztóktól kapott visszajelzések ne csak a csomagolt termékeiket forgalmazó vállalatoknak adjanak iránymutatást, hanem a csomagolóipar szereplőinek is. Az utóbbi években egyébként is jelentős átalakuláson ment át az iparág. A termékek megóvása mellett egyre fontosabbá vált a marketing és a logisztikai szempontoknak való megfelelés, valamint a fenntarthatósági szempontok figyelembe vétele.

Folyamatos újítás

Részben erre vezethető vissza, hogy a csomagolóanyagok piacán a papír csomagolószerek nyernek egyre inkább teret. A világ hullámkartongyártó vállalatai a növekvő keresletnek megfelelően mára már éves szinten 43,4 milliárd négyzetméternyi hullámkartont termelnek.

„Ugyanakkor a hasonló alapanyagokkal dolgozó csomagolóanyag-gyártók között folyó versenyben már az az elsődleges, hogy ki-milyen nyitott az újításokra. A folyamatos megújulásra való készség elengedhetetlen. Egyszerre van szükség a különböző technikai innovációk gyors meghonosítására, valamint a vásárlói igényekre való gyors reagálásra” – mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

Bár hazánkban a fogyasztói döntést leginkább meghatározó tényező továbbra is az ár, itthon is megfigyelhető a csomagolóeszközök külső megjelenésének növekvő szerepe. Az egyedi grafikai megoldások és a különböző fejlesztések lehetővé teszik, hogy a vizualitás és a funkcionalitás egyaránt megjelenjen a csomagolásoknál. A dizájn, a praktikum és a minőség mellett elengedhetetlen, hogy a csomagolóanyagok illeszkedjenek a fenntartható fejlődés által diktált elvárásokhoz.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo