Összefogás a magyar értékek védelmében

Az összefogás szerepe megkérdőjelezhetetlen, aminek szellemében a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H), a Hungarikum Szövetség, illetve a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. a jövőben szorosabb együttműködésre törekszik annak érdekében, hogy gazdasági-társadalmi szempontok mentén erősítse egymás célkitűzéseit, így a hazai értékeket.

A pozitív, reális képet adó országimázs felépítése, a hazai cégek, értékteremtő magyar családi vállalkozások erősítése, illetve védelme kiemelt jelentőségű mind gazdasági, mind társadalmi szempontból - emelték ki a szervezetek témában kiadott közleményükben.

Kiemelkedő magyar teljesítmények

Az FBN-H együttműködési törekvése érthető azon célok és értékek mentén, amelyek az egyesület megalakulásakor határozták meg elsődleges küldetését. A hosszútávon felelős magyar családi vállalatok gazdasági és társadalmi értékteremtésének támogatása kiemelt prioritás a szervezet számára, legfontosabb értékei közé sorolja a közösségteremtést; érdekképviseletet; értékmegőrzést; de legalább ennyire fontos az elkötelezettség a magyar piac iránt.

Rudas László, az egyesület elnöke szerint kulcskérdés, hogy megismerjük, elismerjük, és támogassuk a magyar vállalatok, a magyar sportolók, vagy egyéb ágazatban élenjáró magyarok teljesítményét, és eredményeit. „Gyakran nem is tudjuk, mit produkál egy-egy magyar vállalat, vagy magyar sportoló, miközben a nemzetközi színtereken kiemelkedő eredményeket érnek a saját területükön. „Bizonyára sokan hallottunk már kis tenger nélküli hazánk kiváló tengerészeiről, akik átszelték az óceánt. De kevesebben hallottak arról, hogy például a sporthajó, karbon árboc gyártás szellemi központja Martonvásáron van, vagy arról, hogy a magyar hajók teljesítménye nemzetközi versenyeken is kiemelkedő.” – említi Rudas László.

Egyesületünk is számos olyan tagot tart nyilván, aki sokak által nem ismert teljesítményt tud felmutatni az országhatárokon belül, amire úgy gondolom fel kell hívnunk a figyelmet, és összefogással kell támogatnunk, hogy ezek a cégek, sportolók vagy művészek továbbra is támogathassák a magyar értékeket.” – fejtette ki az FBN-H elnöke.

Azonos célok és értékek

Az eredeti tőkefelhalmozás megerősítése a társadalmi stabilitás megőrzésének szempontjából is nélkülözhetetlen, ezért tennünk kell érte, hogy támogassuk a magyar gazdaságot, a magyar cégeket, a magyar termékeket, amelyek előállítása során közvetve szintén a magyar nemzeti össztermék javára tudunk javakat fordítani – véli Kürti Tamás, az FBN-H alelnöke, aki szerint a három szervezet közötti együttműködés a szinergiák kihasználása miatt fontos. „Mivel a céljaink, és az értékeink jórészt azonosak, fel kell hívnunk egymás figyelmét, és össze kell fognunk, hogy a nemzet számára kiemelkedő eredményeket érhessünk el.” – véli az egyesület alelnöke.

Megalakult a Hungarikum bizottság
A Hungarikum Bizottság a magyar nemzeti értékekről és a hungarikumokról tavaly tavasszal - a VM által kidolgozott -, az Országgyűlés által elfogadott hungarikumtörvény hívta életre - emlékeztetett. A bizottság elnöke Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.
A hungarikum törvény stratégiájának alkotója, a Hungarikum Szövetség (HUSZ) elnöke, Birinyi József arra hívta fel a figyelmet, hogy kiemelkedő értékeink számbavétele, minősített védelme, segítése alapja a megalapozott önbecsülésnek, hitelességnek, megbecsülésnek, a sikeres és felelős vállalkozásnak, a gazdasági és mentális felemelkedésnek. A hungarikumok, a magyarság által önmagával, és világ által a magyarsággal azonosított kiemelkedő „magyar érték világlépték” teljesítmények. Az egyesület tagjai közül többen hungarikum alkotók, kiemelkedő értékteremtők. „Csúcsteljesítményeink, a hungarikumok, gazdaságunk és a világban való ismertségünk katalizátorai. Az FBN-H mintaértékű szerepvállalása, kezdeményezése, a Magyar Termék Nonprofit Kft. hazai termékeket, szolgáltatásokat segítő programja, a Hungarikum Szövetség - Érték a mérték - céljának kiteljesítése garancia a három szervezet egymást erősítő, sikeres együttműködéséhez” – mondta Birinyi József.

Szigorú termékminősítési rendszerre van szükség

Mindezek mentén az, hogy valóban tudjuk, és ismerjük, illetve megismertessük mi az ami valóban magyarnak számít, nem kis feladatot jelent a gyártóknak, a vállalkozásoknak. A magyar termék minősítésének szempontjából kiemelkedően fontos egy egységes, a megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszer használata, a piaci szereplők egységes kommunikációja, valamint egy szigorú termékminősítési rendszer kialakítása – hívja fel a figyelmet Kecskeméti Attila, a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. ügyvezetője. „A Felelős Családi Vállalkozások Magyarországi Egyesületével való szorosabb együttműködést üdvözlöm azért is, mert tagjaik Magyarországon teremtenek komoly értékeket, ezt pedig úgy gondolom büszkén kell, hogy hirdessék, hiszen ez adja társadalmi működésünk alapját.”

Véleményvezér

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo