A pozitív, reális képet adó országimázs felépítése, a hazai cégek, értékteremtő magyar családi vállalkozások erősítése, illetve védelme kiemelt jelentőségű mind gazdasági, mind társadalmi szempontból - emelték ki a szervezetek témában kiadott közleményükben.
Kiemelkedő magyar teljesítmények
Az FBN-H együttműködési törekvése érthető azon célok és értékek mentén, amelyek az egyesület megalakulásakor határozták meg elsődleges küldetését. A hosszútávon felelős magyar családi vállalatok gazdasági és társadalmi értékteremtésének támogatása kiemelt prioritás a szervezet számára, legfontosabb értékei közé sorolja a közösségteremtést; érdekképviseletet; értékmegőrzést; de legalább ennyire fontos az elkötelezettség a magyar piac iránt.
Rudas László, az egyesület elnöke szerint kulcskérdés, hogy megismerjük, elismerjük, és támogassuk a magyar vállalatok, a magyar sportolók, vagy egyéb ágazatban élenjáró magyarok teljesítményét, és eredményeit. „Gyakran nem is tudjuk, mit produkál egy-egy magyar vállalat, vagy magyar sportoló, miközben a nemzetközi színtereken kiemelkedő eredményeket érnek a saját területükön. „Bizonyára sokan hallottunk már kis tenger nélküli hazánk kiváló tengerészeiről, akik átszelték az óceánt. De kevesebben hallottak arról, hogy például a sporthajó, karbon árboc gyártás szellemi központja Martonvásáron van, vagy arról, hogy a magyar hajók teljesítménye nemzetközi versenyeken is kiemelkedő.” – említi Rudas László.
Egyesületünk is számos olyan tagot tart nyilván, aki sokak által nem ismert teljesítményt tud felmutatni az országhatárokon belül, amire úgy gondolom fel kell hívnunk a figyelmet, és összefogással kell támogatnunk, hogy ezek a cégek, sportolók vagy művészek továbbra is támogathassák a magyar értékeket.” – fejtette ki az FBN-H elnöke.
Azonos célok és értékek
Az eredeti tőkefelhalmozás megerősítése a társadalmi stabilitás megőrzésének szempontjából is nélkülözhetetlen, ezért tennünk kell érte, hogy támogassuk a magyar gazdaságot, a magyar cégeket, a magyar termékeket, amelyek előállítása során közvetve szintén a magyar nemzeti össztermék javára tudunk javakat fordítani – véli Kürti Tamás, az FBN-H alelnöke, aki szerint a három szervezet közötti együttműködés a szinergiák kihasználása miatt fontos. „Mivel a céljaink, és az értékeink jórészt azonosak, fel kell hívnunk egymás figyelmét, és össze kell fognunk, hogy a nemzet számára kiemelkedő eredményeket érhessünk el.” – véli az egyesület alelnöke.
Szigorú termékminősítési rendszerre van szükség
Mindezek mentén az, hogy valóban tudjuk, és ismerjük, illetve megismertessük mi az ami valóban magyarnak számít, nem kis feladatot jelent a gyártóknak, a vállalkozásoknak. A magyar termék minősítésének szempontjából kiemelkedően fontos egy egységes, a megjelenésében is tartalmat hordozó védjegyrendszer használata, a piaci szereplők egységes kommunikációja, valamint egy szigorú termékminősítési rendszer kialakítása – hívja fel a figyelmet Kecskeméti Attila, a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. ügyvezetője. „A Felelős Családi Vállalkozások Magyarországi Egyesületével való szorosabb együttműködést üdvözlöm azért is, mert tagjaik Magyarországon teremtenek komoly értékeket, ezt pedig úgy gondolom büszkén kell, hogy hirdessék, hiszen ez adja társadalmi működésünk alapját.”