Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások

A vásárlói tudatosság erősödése kedvezhet a magyar termékeknek, így a piaci részesedésük is növekedhet – mondták a Magyar Termék Nonprofit Kft. szerdai sajtóeseményének szakértői.

A védjegyes termékek várhatóan továbbra is népszerűek lesznek, egy éven belül pedig az összforgalom is visszaállhat a korábbi szintre. Bár az értékesítés volumene az utóbbi időben még csökkent valamelyest, az infláció mérséklődésének kedvező hatása egyre jobban érezhető a kiskereskedelemben is – mondta Fodor Attila.

A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának tanára szerint a piaci környezet nagyon gyorsan változik, az áruházláncoknak nehéz alkalmazkodniuk az átalakuló kihívásokhoz. A válság előtt a vásárlók jelentős részét a vágyaik vezérelték, a fogyasztásukkal mutatták meg magukat mások előtt, ám ez jelentős túlfogyasztáshoz vezetett. Ma már az élelmiszer-vásárlásban is a fenntarthatóság az egyik legfontosabb szempont, ezért ösztönzőleg hat a vásárlókra a helyi termékek választása és a magyar termelők támogatása. Az elmúlt években ugyanakkor felértékelődött az árérzékenység is, így a kereskedőknek figyelembe kell venniük, hogy a vevőket ma már érzelmi és racionális szempontok egyszerre vezérlik – tette hozzá Törőcsik Mária.

(MTI) 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo