Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások

A vásárlói tudatosság erősödése kedvezhet a magyar termékeknek, így a piaci részesedésük is növekedhet – mondták a Magyar Termék Nonprofit Kft. szerdai sajtóeseményének szakértői.

A társaság felmérése szerint Magyarországon a fogyasztók 90 százaléka figyel arra, hogy magyar terméket válasszon a boltokban, majdnem háromnegyed részük keresi a Magyar Termék védjegy promócióit is – közölte Benedek Eszter ügyvezető. Az online kutatás nyáron készült 7 ezer fő megkérdezésével. A Magyar Termék védjegy használóinak száma idén elérheti a 250-et, a védjegyes terméké az 5500-at, a védjegyhasználók árbevétele tavaly elérhette a 4 ezer milliárd forintot – tette hozzá a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Fáj az infláció (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)
Fáj az infláció (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)

Benedek Eszter kiemelte, hogy az áremelkedést a vevők nagy része megterhelőnek érezte, ezért a termékeik árazására a belföldi piacon is figyelniük kell, ha versenyben akarnak maradni a külföldiekkel. A Magyar Termék Nonprofit Kft. tapasztalatai szerint a gyártók egyre inkább törekednek a megbízható eredetet tanúsító védjegyek elnyerésére is. Nekik kedvezett az augusztusban kezdődött, "A hazaiban több van" című kampány is, amely arra hívta fel a fogyasztók figyelmét, hogy a tudatos termékválasztással belföldi munkahelyek megmaradását és magyar családok megélhetését támogathatják.

A CBA Kft. kommunikációs igazgatója szerint mind az áru megbízhatósága, mind a fenntarthatósági szempontok a belföldön előállított termékek mellett szólnak. Ezek a legnehezebb időkben is elérhetők maradtak, utánpótlásukat a gyártók és a kereskedők folyamatosan biztosították, míg az import készleteket a járvány kirobbanását követő pánikvásárlások hamar kimerítették – hangsúlyozta Fodor Attila, aki úgy véli, hogy a magyar termékeket emiatt nem csak a vásárlóknak, a forgalmazóknak is előnyben kell részesíteniük.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo