Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén ünnepli alapításának 18. évfordulóját a Klarna, amely már alkalmazza a mesterséges intelligenciát a termékei személyre szabása során. A mérföldkőnek számító évforduló alkalmából a Klarna 5 országban több mint 5 ezer fogyasztót kérdezett meg arról, hogyan alakulhat a vásárlás jövője.

Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)
Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)

A kutatás azt vizsgálta, hogy vajon 18 év múlva milyenek lehetnek a vásárlási szokásai a mostani Z és Y generáció tagjainak. 18 év múlva a Z generáció 40 éves lesz, és a millenniumi (Y) generációval együtt ők alkotják majd a legjelentősebb fogyasztói csoportot. Az eredményekből kiderült, mit jósolnak, szerintük hogyan fogják befolyásolni a feltörekvő technológiák a jövőbeli vásárlási élményeket:

  • A kívánságlista élén a nagyobb személyre szabhatóság áll.

65 százalék szeretné, ha a vásárlási élmény a jövőben személyre szabottabbá válna, 36 százalék pedig biztos benne, hogy ez így lesz mind az üzletekben, mind pedig az online térben.

  • A legtöbb divatvásárló majd nem próbálja fel fizikailag a ruhákat.

Csak a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a ruhákat ugyanúgy felpróbálja majd, mint ma (53 százalék). Ehelyett 48 százalék virtuális próbafülkéket, 28 százalék kiterjesztett valóságot (AR), 23 százalék pedig a mesterséges intelligenciát (AI) használná, hogy tanácsot kérjen, melyik ruhadarab illik a legjobban a testalkatához és a stílusához.

  • Keresettek lesznek a jól nevelt robot-divattanácsadók és virtuális személyes vásárlási asszisztensek.

A vásárlók több mint fele (59 százalék) nyitott az ötletre, hogy egy robot segítsen neki az üzletben, hogy méretet vegyen és stílusokat ajánljon, további 18 százalék pedig attól függően, hogy a robot hogyan néz ki és hogyan viselkedik, fontolóra veszi ezt a lehetőséget. Emellett 34 százalék szeretne hozzáférni olyan virtuális vásárlási asszisztensekhez, akik az online vásárlás során a divatstílusuk és ízlésük alapján tudnak tanácsot adni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo