Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén ünnepli alapításának 18. évfordulóját a Klarna, amely már alkalmazza a mesterséges intelligenciát a termékei személyre szabása során. A mérföldkőnek számító évforduló alkalmából a Klarna 5 országban több mint 5 ezer fogyasztót kérdezett meg arról, hogyan alakulhat a vásárlás jövője.

Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)
Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)

A kutatás azt vizsgálta, hogy vajon 18 év múlva milyenek lehetnek a vásárlási szokásai a mostani Z és Y generáció tagjainak. 18 év múlva a Z generáció 40 éves lesz, és a millenniumi (Y) generációval együtt ők alkotják majd a legjelentősebb fogyasztói csoportot. Az eredményekből kiderült, mit jósolnak, szerintük hogyan fogják befolyásolni a feltörekvő technológiák a jövőbeli vásárlási élményeket:

  • A kívánságlista élén a nagyobb személyre szabhatóság áll.

65 százalék szeretné, ha a vásárlási élmény a jövőben személyre szabottabbá válna, 36 százalék pedig biztos benne, hogy ez így lesz mind az üzletekben, mind pedig az online térben.

  • A legtöbb divatvásárló majd nem próbálja fel fizikailag a ruhákat.

Csak a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a ruhákat ugyanúgy felpróbálja majd, mint ma (53 százalék). Ehelyett 48 százalék virtuális próbafülkéket, 28 százalék kiterjesztett valóságot (AR), 23 százalék pedig a mesterséges intelligenciát (AI) használná, hogy tanácsot kérjen, melyik ruhadarab illik a legjobban a testalkatához és a stílusához.

  • Keresettek lesznek a jól nevelt robot-divattanácsadók és virtuális személyes vásárlási asszisztensek.

A vásárlók több mint fele (59 százalék) nyitott az ötletre, hogy egy robot segítsen neki az üzletben, hogy méretet vegyen és stílusokat ajánljon, további 18 százalék pedig attól függően, hogy a robot hogyan néz ki és hogyan viselkedik, fontolóra veszi ezt a lehetőséget. Emellett 34 százalék szeretne hozzáférni olyan virtuális vásárlási asszisztensekhez, akik az online vásárlás során a divatstílusuk és ízlésük alapján tudnak tanácsot adni.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo