Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Idén ünnepli alapításának 18. évfordulóját a Klarna, amely már alkalmazza a mesterséges intelligenciát a termékei személyre szabása során. A mérföldkőnek számító évforduló alkalmából a Klarna 5 országban több mint 5 ezer fogyasztót kérdezett meg arról, hogyan alakulhat a vásárlás jövője.

Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)
Valóság helyett virtuálisan vásárolunk inkább? (Fotó: Depositphotos)

A kutatás azt vizsgálta, hogy vajon 18 év múlva milyenek lehetnek a vásárlási szokásai a mostani Z és Y generáció tagjainak. 18 év múlva a Z generáció 40 éves lesz, és a millenniumi (Y) generációval együtt ők alkotják majd a legjelentősebb fogyasztói csoportot. Az eredményekből kiderült, mit jósolnak, szerintük hogyan fogják befolyásolni a feltörekvő technológiák a jövőbeli vásárlási élményeket:

  • A kívánságlista élén a nagyobb személyre szabhatóság áll.

65 százalék szeretné, ha a vásárlási élmény a jövőben személyre szabottabbá válna, 36 százalék pedig biztos benne, hogy ez így lesz mind az üzletekben, mind pedig az online térben.

  • A legtöbb divatvásárló majd nem próbálja fel fizikailag a ruhákat.

Csak a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a ruhákat ugyanúgy felpróbálja majd, mint ma (53 százalék). Ehelyett 48 százalék virtuális próbafülkéket, 28 százalék kiterjesztett valóságot (AR), 23 százalék pedig a mesterséges intelligenciát (AI) használná, hogy tanácsot kérjen, melyik ruhadarab illik a legjobban a testalkatához és a stílusához.

  • Keresettek lesznek a jól nevelt robot-divattanácsadók és virtuális személyes vásárlási asszisztensek.

A vásárlók több mint fele (59 százalék) nyitott az ötletre, hogy egy robot segítsen neki az üzletben, hogy méretet vegyen és stílusokat ajánljon, további 18 százalék pedig attól függően, hogy a robot hogyan néz ki és hogyan viselkedik, fontolóra veszi ezt a lehetőséget. Emellett 34 százalék szeretne hozzáférni olyan virtuális vásárlási asszisztensekhez, akik az online vásárlás során a divatstílusuk és ízlésük alapján tudnak tanácsot adni.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo