- A kiterjesztett valóság (AR) a jövőben felértékeli a bolti vásárlási élményt.
A túlnyomó többség (81 százalék) arra számít, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítani fogja az üzletben történő vásárlás élményét, és egyharmaduk (37 százalék) úgy véli, hogy ez a technológia idővel a kiskereskedelmi üzletekben általánossá válik.
- A virtuális valóság (VR) nem fogja helyettesíteni a valós vásárlási élményt.
A Z generációsok kevesebb mint fele (43 százalék) hisz abban, hogy a virtuális valóságban (VR) történő vásárlás a következő két évtizedben felül fogja múlni a valós vásárlási élményt.
- A jövő készpénzmentes.
A Z generációsok és a millenniumiak (64 százalék) is egyetértenek azzal az előrejelzéssel, hogy 18 éven belül a legtöbb fizikai üzlet teljesen készpénzmentes lesz, 31 százalékuk pedig úgy véli, hogy ez az átállás már 5 éven belül bekövetkezik.
A technológiai fejlődés mellett a bolygó jövője és a körforgásos gazdaság növekedése is fontos a fogyasztók számára.
A fiatalabb generációk abban is egyetértenek, hogy a körforgásos gazdaságnak még inkább jelen kellene lennie a fogyasztói piacon, és hogy a divatnak a jövőben még inkább a fenntarthatóság felé kell fordulnia.
- 52 százalék szeretne fenntarthatóbb divatot a jövőben.
- 57 százalék szeretné, ha a körforgásos gazdaság nagyobb arányt képviselne a teljes fogyasztói piacon, és 3-ból 1 úgy véli, hogy gyakrabban fog használt cikkeket eladni (26 százalék) és vásárolni (37 százalék).
Mit kell tudni a Klarnáról, a magyar piac új szereplőjéről?
A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. Mától a magyar vásárlók a Klarna Fizetés 3 részletben szolgáltatását a Klarna kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék.