Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

  • A kiterjesztett valóság (AR) a jövőben felértékeli a bolti vásárlási élményt.

A túlnyomó többség (81 százalék) arra számít, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítani fogja az üzletben történő vásárlás élményét, és egyharmaduk (37 százalék) úgy véli, hogy ez a technológia idővel a kiskereskedelmi üzletekben általánossá válik.

  • A virtuális valóság (VR) nem fogja helyettesíteni a valós vásárlási élményt.

A Z generációsok kevesebb mint fele (43 százalék) hisz abban, hogy a virtuális valóságban (VR) történő vásárlás a következő két évtizedben felül fogja múlni a valós vásárlási élményt.

  • A jövő készpénzmentes.

A Z generációsok és a millenniumiak (64 százalék) is egyetértenek azzal az előrejelzéssel, hogy 18 éven belül a legtöbb fizikai üzlet teljesen készpénzmentes lesz, 31 százalékuk pedig úgy véli, hogy ez az átállás már 5 éven belül bekövetkezik.

A technológiai fejlődés mellett a bolygó jövője és a körforgásos gazdaság növekedése is fontos a fogyasztók számára.

A fiatalabb generációk abban is egyetértenek, hogy a körforgásos gazdaságnak még inkább jelen kellene lennie a fogyasztói piacon, és hogy a divatnak a jövőben még inkább a fenntarthatóság felé kell fordulnia.

  • 52 százalék szeretne fenntarthatóbb divatot a jövőben.
  • 57 százalék szeretné, ha a körforgásos gazdaság nagyobb arányt képviselne a teljes fogyasztói piacon, és 3-ból 1 úgy véli, hogy gyakrabban fog használt cikkeket eladni (26 százalék) és vásárolni (37 százalék).

Mit kell tudni a Klarnáról, a magyar piac új szereplőjéről? 

A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. Mától a magyar vásárlók a Klarna Fizetés 3 részletben szolgáltatását a Klarna kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. 

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo