Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

  • A kiterjesztett valóság (AR) a jövőben felértékeli a bolti vásárlási élményt.

A túlnyomó többség (81 százalék) arra számít, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítani fogja az üzletben történő vásárlás élményét, és egyharmaduk (37 százalék) úgy véli, hogy ez a technológia idővel a kiskereskedelmi üzletekben általánossá válik.

  • A virtuális valóság (VR) nem fogja helyettesíteni a valós vásárlási élményt.

A Z generációsok kevesebb mint fele (43 százalék) hisz abban, hogy a virtuális valóságban (VR) történő vásárlás a következő két évtizedben felül fogja múlni a valós vásárlási élményt.

  • A jövő készpénzmentes.

A Z generációsok és a millenniumiak (64 százalék) is egyetértenek azzal az előrejelzéssel, hogy 18 éven belül a legtöbb fizikai üzlet teljesen készpénzmentes lesz, 31 százalékuk pedig úgy véli, hogy ez az átállás már 5 éven belül bekövetkezik.

A technológiai fejlődés mellett a bolygó jövője és a körforgásos gazdaság növekedése is fontos a fogyasztók számára.

A fiatalabb generációk abban is egyetértenek, hogy a körforgásos gazdaságnak még inkább jelen kellene lennie a fogyasztói piacon, és hogy a divatnak a jövőben még inkább a fenntarthatóság felé kell fordulnia.

  • 52 százalék szeretne fenntarthatóbb divatot a jövőben.
  • 57 százalék szeretné, ha a körforgásos gazdaság nagyobb arányt képviselne a teljes fogyasztói piacon, és 3-ból 1 úgy véli, hogy gyakrabban fog használt cikkeket eladni (26 százalék) és vásárolni (37 százalék).

Mit kell tudni a Klarnáról, a magyar piac új szereplőjéről? 

A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. Mától a magyar vásárlók a Klarna Fizetés 3 részletben szolgáltatását a Klarna kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo