Milyen lesz a jövő vásárlása?

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben, de vágyik a vásárlási élményt fokozó technológiai innovációra: a Z és a millenniumi generáció 81 százaléka várja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítsa az üzletben történő vásárlást, 65 százalékuk pedig azt állítja, a vásárlási szándék szempontjából kulcsfontosságú, hogy még inkább személyre szabott ajánlatokat kapjanak – derül ki a Klarna, az AI-alapú globális fizetési és vásárlási szolgáltató kutatásából.

  • A kiterjesztett valóság (AR) a jövőben felértékeli a bolti vásárlási élményt.

A túlnyomó többség (81 százalék) arra számít, hogy a kiterjesztett valóság (AR) javítani fogja az üzletben történő vásárlás élményét, és egyharmaduk (37 százalék) úgy véli, hogy ez a technológia idővel a kiskereskedelmi üzletekben általánossá válik.

  • A virtuális valóság (VR) nem fogja helyettesíteni a valós vásárlási élményt.

A Z generációsok kevesebb mint fele (43 százalék) hisz abban, hogy a virtuális valóságban (VR) történő vásárlás a következő két évtizedben felül fogja múlni a valós vásárlási élményt.

  • A jövő készpénzmentes.

A Z generációsok és a millenniumiak (64 százalék) is egyetértenek azzal az előrejelzéssel, hogy 18 éven belül a legtöbb fizikai üzlet teljesen készpénzmentes lesz, 31 százalékuk pedig úgy véli, hogy ez az átállás már 5 éven belül bekövetkezik.

A technológiai fejlődés mellett a bolygó jövője és a körforgásos gazdaság növekedése is fontos a fogyasztók számára.

A fiatalabb generációk abban is egyetértenek, hogy a körforgásos gazdaságnak még inkább jelen kellene lennie a fogyasztói piacon, és hogy a divatnak a jövőben még inkább a fenntarthatóság felé kell fordulnia.

  • 52 százalék szeretne fenntarthatóbb divatot a jövőben.
  • 57 százalék szeretné, ha a körforgásos gazdaság nagyobb arányt képviselne a teljes fogyasztói piacon, és 3-ból 1 úgy véli, hogy gyakrabban fog használt cikkeket eladni (26 százalék) és vásárolni (37 százalék).

Mit kell tudni a Klarnáról, a magyar piac új szereplőjéről? 

A 2005-ben Svédországban alapított Klarna az elmúlt két évben egyre bővítette jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, és a régió több országa után most Magyarországon is megkezdte működését. Mától a magyar vásárlók a Klarna Fizetés 3 részletben szolgáltatását a Klarna kiskereskedelmi partnereinél online és a Klarna alkalmazáson keresztül is használhatják. A vásárlók három kamatmentes részletben fizethetnek (Fizetés 3 részletben), az első részletet a vásárláskor, a többi részletet pedig 30 naponként kell kifizetniük. Ez lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy egyenletesen eloszthassák vásárlásaik költségeit, és még azelőtt megkapják a terméket, hogy a teljes összeget kifizetnék. 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo