A magyarok költötték a legtöbbet a Facebookon politikai hirdetésekre Európában

A ppconline.hu legújabb elemzésében annak járt utána, hogy milyen hatással voltak a politikai hirdetések a kampányidőszakban az online hirdetéspiacra és hogy milyen várható hatása lesz a Meta általi politikai és társadalmi hirdetések teljes körű betiltásának.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Meta – amelyhez a Facebook, az Instagram és számos más nagy alkalmazás tartozik – 2025. július 25-én bejelentette, hogy az Európai Unióban megszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések engedélyezését. A lépés közvetlen reakció az új Transparency and Targeting of Political Advertising (TTPA) rendeletre, amely a cég szerint olyan jogi és technikai terheket ró a platformokra, hogy egyszerűbb teljesen leállítani a politikai hirdetéseket, mint megfelelni az előírásoknak.

Nem a Meta az egyetlen: a Google már 2024 novemberében hasonló döntést hozott, szintén azzal indokolva, hogy a TTPA aránytalan adminisztratív és jogi terhet jelent számukra – számolt be róla a The Verge.

A rendelet többek között előírja, hogy minden politikai hirdetésnél fel kell tüntetni a finanszírozót, a hirdetéseket legalább hét évig archiválni kell, és tilos érzékeny személyes adatok alapján célzást végezni.

A korlátozások 2025 októberétől lépnek életbe, és várhatóan jelentős hatással lesznek a magyarországi politikai kampányidőszakok hirdetési trendjeire.

Miért érdekes mindez az online marketing szempontjából?

A Meta Ad Library 2019 óta nyilvánosan elérhetővé teszi a politikai és társadalmi hirdetések adatait, így pontosan követhető, mennyit költöttek a különböző szereplők a kampányidőszakokban. Az adatokból egyértelműen kirajzolódik, hogy a választások idején a pártok hatalmas összegeket fordítottak online hirdetésre, és az internet az egyik legfontosabb politikai csatatérré vált. Aki ebben a versenyben aktívan használta a fizetett hirdetéseket, komoly előnyre tehetett szert.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo