A magyarok költötték a legtöbbet a Facebookon politikai hirdetésekre Európában

A ppconline.hu legújabb elemzésében annak járt utána, hogy milyen hatással voltak a politikai hirdetések a kampányidőszakban az online hirdetéspiacra és hogy milyen várható hatása lesz a Meta általi politikai és társadalmi hirdetések teljes körű betiltásának.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar kkv-szektor valóban fellélegezhet a kampányidőszak alatt?

Vélhetően igen. Az, hogy a politikai hirdetések a jövőben nem jelenhetnek meg a Meta platformjain, minden bizonnyal kedvezőbb helyzetet teremt a hazai hirdetők számára. Az aukciós verseny mérséklődésével várhatóan csökkenhet a kattintásonkénti költség (CPC), ami hatékonyabbá és költségtakarékosabbá teheti a fizetett marketingkampányokat.

Ez azonban egyelőre nem garantált: csak a kampányidőszak kezdetén, a tényleges adatok birtokában lehet majd pontos következtetéseket levonni. Azonban érdemes azt is megjegyezni, hogy nem is jöhetett volna jobbkor a magyar kkv-k számára a Meta tiltása, mint a karácsonyi időszak és a jellemző piaci fellendülés előtt.

A Meta tiltása ugyanakkor nem csupán pozitívumokat hordoz. A szabályozás ugyanis nem csak a politikai hirdetéseket érinti, hanem minden olyan tartalmat, amely társadalmi ügynek minősül. Így a civil szervezetek és nonprofit kezdeményezések – például környezetvédelmi, egészségügyi vagy oktatási kampányok – is könnyen elveszíthetik egyik legfontosabb hirdetési csatornájukat.

További kérdéseket vet fel, hogy az algoritmus pontosan milyen szabályok alapján fogja elbírálni, mi esik tiltás alá és mi nem. Az bizonyos, hogy 2025 októberétől minden hirdetőnek fokozottan oda kell figyelnie a marketingstratégiájára és kommunikációs stílusára, hogy elkerülje a letiltást.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo