Tudatosabbak lettek a vásárlók - ezek az ajándékok az idei karácsony slágerei

Egy friss kutatás szerint a vásárlók Európa szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására mint a korábbi években. Az európaiak háromnegyede szerint az idei év emlékeztette őket arra, hogy mik az igazán fontos dolgok az életben, 65 százalékuk ezért személyesebb, átgondoltabb ajándékokkal lepi meg szeretteit.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Míg a vásárlók 58 százaléka a mostani, számos kihívást jelentő év miatt szűkebb keretből vásárol, a válaszadók fele (51 százalék) azt állítja, hogy személyesebbé teszi az ajándékokat, és 45 százalék több időt tölt annak elkészítésével vagy kiválasztásával. A magyarok 71 százaléka vásárol idén kisebb keretből, és a megkérdezettek közel fele (42 százalék) olyan jótékonysági ügyet támogat az ajándék választásakor, amivel vissza is tud adni a közösségének – derült ki a Mastercard kutatásából.

Elmarad a plázaláz?
Idén óvatosabbak a kereskedők – nyilatkozták a Piac és Profit magazinnak is a kiskereskedelmi piacra jól rálátók. Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója például úgy látja, ezúttal várhatóan nem lesznek nagy hatásvadász ajánlatok és felelőtlen ígérgetések. A karácsonyi szezontól és a járványtól függetlenül a hatóságok nagyon odafigyelnek arra, hogy a fogyasztók érdekeit megvédjék – a mostanában kiszabott jelentős bírságok tükrében az akciók megfogalmazásánál, kommunikációjánál várhatóan óvatosabbak lesznek a kereskedők. Erről és az év végi kiskereskedelemi szezonról bővebben is olvashat a héten megjelent Piac és Profit magazinban. Keresse az évvégi, dupla számot, vele A 100 Leggazdagabb 2020 kiadványt az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>
A 2020-as év átgondoltabbá tette az embereket a mindennapokban, beleértve azokat az embertársaikat is, akiket személyesen nem ismernek: az európaiak és a magyarok között is 17 százalék volt azok aránya, akik idegenek számára vásároltak ajándékokat, így segítve a rászorulókat a mostani, sok nehézséget hozó év végén.

Az európaiak fele (48 százalék) vásárolt olyan ajándékot, amelyekkel valamilyen formában segíti közvetlen környezetét: közel minden ötödik (18 százalék) európai és a magyarok 15 százaléka jótékonysági szervezeteket támogató tárgyakat vásárolt, az európaiak 17 a magyarok 15 százaléka vásárolt állatok befogadásával kapcsolatos ajándékot, 14 százalék pedig valakinek a nevében tett felajánlást jótékonysági szervezet javára. Az európaiak  19 százaléka vásárolt jótékonysági karácsonyi képeslapot. Itthon ez utóbbi kevésbé népszerű ajándék, minden tizedik magyar kosarába került csak belőle.

A kutatás arra is rámutat, hogy az emberek idén azt is jobban átgondolják, hogy hol vásárolnak. Minden második (50 százalék) vásárló tudatosan támogatta saját közösségét a karácsonyi vásárlás során. 59 százalékuk helyben vásárol a közösség támogatása céljából: 44 százalékuk helyi kisvállalkozások ajánddékkártyáival lepi majd meg szeretteit, 61 százalék az ételeket és italokat a helyi boltokban veszi meg. A magyarok számára az európai átlagnál is fontosabb a helyi üzletek támogatása: 78 százalék idén jobban átgondolja, hol vásárol, 61 százalék tudatosan ad vissza saját közösségének a karácsonyi vásárlás során, és 60 százalék helyi kisvállalkozásoktól, üzletekből vásárol ajándékokat.

Az európai adatokat tekintve a személyes ajándékok listáját 2020-ban a házi készítésű ajándékcsomagok (38 százalék), a wellness-ajándékok (37 százalék) és a keretezett fényképek (35 százalék) vezetik, ezt követik a közösen megélt,  élmény alapú ajándékok (32 százalék) és a személyre szabott díszek (26 százalék). A magyarok esetében szintén a saját készítésű ajándékcsomagok a legnépszerűbbek (45 százalék), a második helyre a keretezett fényképek és fotókönyvek (43 százalék), a harmadik helyre pedig az élményalapú ajándékok kerültek (35 százalék).

A legkedveltebb személyes ajándékok Európában

  1. Házi készítésű ajándékcsomag (38 százalék)
  2. Wellness ajándékok (37 százalék)
  3. Keretes fényképek vagy fotókönyvek (35 százalék)
  4. Élményalapú ajándék közös időtöltéshez (32 százalék)
  5. Személyre szabott díszek (26 százalék)
  6. Egyforma ruhadarabok (23 százalék)
  7. Kézzel készített gyertyák (16 százalék)
  8. Illusztráció vagy rajz (15 százalék)
  9. Saját vers vagy történet (12 százalék)
  10. Saját készítésű társasjáték (11 százalék)
A legkedveltebb személyes ajándékok Magyarországon
  1. Házi készítésű ajándékcsomag (45 százalék)
  2. Keretes fényképek vagy fotókönyvek (43 százalék)
  3. Élményalapú ajándék közös időtöltéshez (35 százalék)
  4. Személyre szabott díszek (32 százalék)
  5. Egyforma ruhadarabok (22 százalék)
  6. Wellness ajándékok (21 százalék)
  7. Illusztráció vagy rajz (18 százalék)
  8. Kézzel készített gyertyák (14 százalék)
  9. Saját vers vagy történet (10 százalék)
  10. Saját készítésű társasjátékok (6 százalék)
 

 

Véleményvezér

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.
Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján

Európa legszuperebb városait előzi Budapest az ingatlanok megfizethetősége alapján 

Családi segítség nélkül szinte lehetetlen Budapesten ingatlanhoz jutni egy fiatalnak.
Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo