Mások fotóin gazdagszik a „lusta művész”

Mások Instagram-képeiről készített másolatokat állít ki, és ad el igen sok pénzért a műkritikusok által „zseniális trollnak” vagy „lusta művésznek” nevezett Richard Prince. De hogy teheti?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Instagram

A közösségi oldalon szörfözve kiválogatja és elmenti a neki tetsző képeket, majd a kép alatti kommenteket a saját üzenetével – pár szóval vagy akár csak egy smiley-val – helyettesíti, amitől véleménye szerint, azok saját alkotássá válnak.

A képek közül több 90-100 ezer dollárért (mintegy 25-28 millió forintért) kelt el, amin Prince nem osztozik az eredeti képek készítőivel. Bár a „copy-paste” módszert sokan élesen bírálják, tény, hogy az alkotó bankszámlája szépen gyarapodik.

A SuicideGirls kollektíva – akiknek egy képét 90 ezer dollárért adta el Prince – csattanós riposztként eladásra kínál egy hajszálra ugyanolyan printet 90 dollárért, és a bevételt jótékony célra ajánl fel.

A tanulság: jogvédelem nincs, minden a vásárlók felelős döntésén múlik.

Ne engedjünk a csábításnak
Mindnyájan tudjuk, hogy lopni nem szép dolog, de az interneten nagyon nagy a csábítás, hogy csak úgy elvegyünk valamit, ami a másé. De nemcsak, hogy könnyen ráfaraghatunk, de tönkre is teheti a sok munkával felépített weboldalunk látogatottságát a lopott tartalom. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével megmutatjuk, hogyan kerülhetjük el az ilyen csapdahelyzeteket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo