Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen

A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vajon milyen elvárásokkal futnak neki a magyarok a szerelem ünnepének? MI a tökéletes ajándék nőknek és férfiaknak? Mely ajándékokra számítanak leginkább a párok tagjai, és melyeket jobb inkább mellőzni? A Picodi elemzői csapata a kereskedelem által egyik leginkább preferált ünnepnek eredt a nyomába, és megvizsgálta, mennyi szerelem húzódik meg e nap mögött.

A Valentin-nap Magyarországon

A megkérdezett magyarok 35 százaléka valamilyen módon megünnepli e napot. Az elsöprő többség szerelmének készül ajándékkal, ugyanakkor az ünneplők 14 százaléka közeli barátait sem felejti el meglepni. Egy átlagos magyar vásárló ilyenkor 13 ezer forintot hagy a kasszáknál. Valentin-napon a férfiak körülbelül 2 ezer forinttal többet költenek, 14 ezret, a nők 12 ezer forintjával szemben.

Érdekesség, hogy a magyarok több mint felének (75%) a fejében meg sem fordul Valentin-nap egészen februárig. Mindez jól összecseng a Picodi belső statisztikáival: februárban ugyanis megugrik a vásárlási aktivitás – nagyjából két héttel a szerelmesek ünnepe előtt. A legnépszerűbb kategóriák ekkor az ékszerek és a parfümök. Felmérésünkből kiderült: a válaszadók 25 százaléka az utolsó pillanatra hagyja az ajándék beszerzését – február 13–14-én szerzik be a meglepetéseket.

Mit akarnak a nők?

Vajon minek örülnek a legjobban a nők Valentin-napon: ajándéknak vagy figyelmességnek? Odaadásra vagy inkább a kapcsolat új szintre emelésére vágynak? A kérdőívet kitöltő nők többsége a nem tárgyi ajándékokat részesíti előnyben. 63 százalékuk az együtt töltött (több) időt értékeli nagyra, 18 százalék viszont az ajándék mellett tette le a voksát.

A nők körében a tökéletes ajándékok listáján szerepel többek között a virág (54%), édesség (44%), ékszer (42%), parfüm (29%) és az ajándékutalvány (22%). A legkevésbé vágyott meglepetések listáján a plüssfigura végzett az első helyen (37%), ezt követi a háztartási eszköz (32%), édesség (31%) és a Valentin-napi képeslap (27%). Érdekesség, hogy – a bonbonhoz hasonlóan – a virágot mint legkevésbé preferált figyelmességet a megkérdezett nők 25%-a jelölte meg.

Milyen a – nők szerint – tökéletes Valentin-nap? Bár felmérésünk eredménye még nem garantálja a sikert, de annyi biztos: a romantikus, éttermi vacsorával (40%), közös otthoni meghitt főzéssel (37%), közös, otthoni filmnézéssel (34%), valamint összebújással (30%) nem lőhetnek mellé az erősebb nem tagjai.

Az otthonülős semmittevés nem tűnik jó ötletnek, a megkérdezettek 43 százaléka nem örülne egy így eltöltött Valentin-napnak. Sokan (31%) koncertre sem mennének szívesen, és bár a válaszadók egy része kifejezetten értékeli, szép számmal akadnak olyanok, akik az otthoni filmnézéssel (29%) nem lennének elragadtatva. Hasonlóan negatív értékelést kapott a társasjátékozás (28%).

És mit akarnak a férfiak?

A férfiakat sokkal nehezebb meglepni, illetve boldoggá tenni Valentin-napon – derült ki kérdőíves felmérésünkből. 38 százalékuk ugyanis tárgyi ajándéknak örülne a legjobban, 30 százalékuk inkább csak közösen eltöltött időt preferálna. A válaszadó férfiak 32 százaléka mindkettőt szívesen fogadná (ajándékot és időt is).

A férfiak által leginkább vágyott ajándékok:

  • Elektronikai eszköz (37%)
  • Ruhanemű (24%)
  • Ajándékutalvány (22%)
  • Parfüm (21%)
A legrosszabb ajándékok férfiaknak:
  • Bonbon, csokoládé (24%)
  • Alsónemű (22%)
  • Plüssjáték (20%)
  • Virág (17%)
Úgy tűnik, az édesség és az alsónemű igen vitatott ajándékok, mindkettő felkerült a legkevésbé vágyott meglepetések listájára.

Vajon, hogy képzelik el a tökéletes Valentin-napot a férfiak? A véleményük nem sokban tér el a nőkétől: ők is szívesen mennének moziba vagy étterembe, de az otthoni filmnézést, az összebújást és a városban sétálást sem tartják rossz programnak.

Mennyit költünk Valentin-napra?

A magyarok átlagosan 13 357 forintot költenek Bálint-napon ajándékokra (körülbelül 50 euró). Mindez jóval kevesebb, mint amit Nagy-Britanniában szánnak a szerelmesek erre az ünnepre (108 euró). Szingapúrban ez az összeg 98 euróra, Törökországban pedig 38 euróra rúg.

Érdekesség, hogy a Valentin-nap igazán nagy gazdasági hatással bír Írországban, Thaiföldön és az Egyesült Királyságban – ezekben az országokban ugyanis több mint 100 eurót hagynak a szerelmesek fejenként a kasszáknál. A legszerényebben Indiában (30 euró), Fehéroroszországban (29 euró) és a Fülöp-szigeteken (29 euró) ünnepelnek.

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo