Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen

A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vajon milyen elvárásokkal futnak neki a magyarok a szerelem ünnepének? MI a tökéletes ajándék nőknek és férfiaknak? Mely ajándékokra számítanak leginkább a párok tagjai, és melyeket jobb inkább mellőzni? A Picodi elemzői csapata a kereskedelem által egyik leginkább preferált ünnepnek eredt a nyomába, és megvizsgálta, mennyi szerelem húzódik meg e nap mögött.

A Valentin-nap Magyarországon

A megkérdezett magyarok 35 százaléka valamilyen módon megünnepli e napot. Az elsöprő többség szerelmének készül ajándékkal, ugyanakkor az ünneplők 14 százaléka közeli barátait sem felejti el meglepni. Egy átlagos magyar vásárló ilyenkor 13 ezer forintot hagy a kasszáknál. Valentin-napon a férfiak körülbelül 2 ezer forinttal többet költenek, 14 ezret, a nők 12 ezer forintjával szemben.

Érdekesség, hogy a magyarok több mint felének (75%) a fejében meg sem fordul Valentin-nap egészen februárig. Mindez jól összecseng a Picodi belső statisztikáival: februárban ugyanis megugrik a vásárlási aktivitás – nagyjából két héttel a szerelmesek ünnepe előtt. A legnépszerűbb kategóriák ekkor az ékszerek és a parfümök. Felmérésünkből kiderült: a válaszadók 25 százaléka az utolsó pillanatra hagyja az ajándék beszerzését – február 13–14-én szerzik be a meglepetéseket.

Mit akarnak a nők?

Vajon minek örülnek a legjobban a nők Valentin-napon: ajándéknak vagy figyelmességnek? Odaadásra vagy inkább a kapcsolat új szintre emelésére vágynak? A kérdőívet kitöltő nők többsége a nem tárgyi ajándékokat részesíti előnyben. 63 százalékuk az együtt töltött (több) időt értékeli nagyra, 18 százalék viszont az ajándék mellett tette le a voksát.

A nők körében a tökéletes ajándékok listáján szerepel többek között a virág (54%), édesség (44%), ékszer (42%), parfüm (29%) és az ajándékutalvány (22%). A legkevésbé vágyott meglepetések listáján a plüssfigura végzett az első helyen (37%), ezt követi a háztartási eszköz (32%), édesség (31%) és a Valentin-napi képeslap (27%). Érdekesség, hogy – a bonbonhoz hasonlóan – a virágot mint legkevésbé preferált figyelmességet a megkérdezett nők 25%-a jelölte meg.

Milyen a – nők szerint – tökéletes Valentin-nap? Bár felmérésünk eredménye még nem garantálja a sikert, de annyi biztos: a romantikus, éttermi vacsorával (40%), közös otthoni meghitt főzéssel (37%), közös, otthoni filmnézéssel (34%), valamint összebújással (30%) nem lőhetnek mellé az erősebb nem tagjai.

Az otthonülős semmittevés nem tűnik jó ötletnek, a megkérdezettek 43 százaléka nem örülne egy így eltöltött Valentin-napnak. Sokan (31%) koncertre sem mennének szívesen, és bár a válaszadók egy része kifejezetten értékeli, szép számmal akadnak olyanok, akik az otthoni filmnézéssel (29%) nem lennének elragadtatva. Hasonlóan negatív értékelést kapott a társasjátékozás (28%).

És mit akarnak a férfiak?

A férfiakat sokkal nehezebb meglepni, illetve boldoggá tenni Valentin-napon – derült ki kérdőíves felmérésünkből. 38 százalékuk ugyanis tárgyi ajándéknak örülne a legjobban, 30 százalékuk inkább csak közösen eltöltött időt preferálna. A válaszadó férfiak 32 százaléka mindkettőt szívesen fogadná (ajándékot és időt is).

A férfiak által leginkább vágyott ajándékok:

  • Elektronikai eszköz (37%)
  • Ruhanemű (24%)
  • Ajándékutalvány (22%)
  • Parfüm (21%)
A legrosszabb ajándékok férfiaknak:
  • Bonbon, csokoládé (24%)
  • Alsónemű (22%)
  • Plüssjáték (20%)
  • Virág (17%)
Úgy tűnik, az édesség és az alsónemű igen vitatott ajándékok, mindkettő felkerült a legkevésbé vágyott meglepetések listájára.

Vajon, hogy képzelik el a tökéletes Valentin-napot a férfiak? A véleményük nem sokban tér el a nőkétől: ők is szívesen mennének moziba vagy étterembe, de az otthoni filmnézést, az összebújást és a városban sétálást sem tartják rossz programnak.

Mennyit költünk Valentin-napra?

A magyarok átlagosan 13 357 forintot költenek Bálint-napon ajándékokra (körülbelül 50 euró). Mindez jóval kevesebb, mint amit Nagy-Britanniában szánnak a szerelmesek erre az ünnepre (108 euró). Szingapúrban ez az összeg 98 euróra, Törökországban pedig 38 euróra rúg.

Érdekesség, hogy a Valentin-nap igazán nagy gazdasági hatással bír Írországban, Thaiföldön és az Egyesült Királyságban – ezekben az országokban ugyanis több mint 100 eurót hagynak a szerelmesek fejenként a kasszáknál. A legszerényebben Indiában (30 euró), Fehéroroszországban (29 euró) és a Fülöp-szigeteken (29 euró) ünnepelnek.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo