Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen

A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vajon milyen elvárásokkal futnak neki a magyarok a szerelem ünnepének? MI a tökéletes ajándék nőknek és férfiaknak? Mely ajándékokra számítanak leginkább a párok tagjai, és melyeket jobb inkább mellőzni? A Picodi elemzői csapata a kereskedelem által egyik leginkább preferált ünnepnek eredt a nyomába, és megvizsgálta, mennyi szerelem húzódik meg e nap mögött.

A Valentin-nap Magyarországon

A megkérdezett magyarok 35 százaléka valamilyen módon megünnepli e napot. Az elsöprő többség szerelmének készül ajándékkal, ugyanakkor az ünneplők 14 százaléka közeli barátait sem felejti el meglepni. Egy átlagos magyar vásárló ilyenkor 13 ezer forintot hagy a kasszáknál. Valentin-napon a férfiak körülbelül 2 ezer forinttal többet költenek, 14 ezret, a nők 12 ezer forintjával szemben.

Érdekesség, hogy a magyarok több mint felének (75%) a fejében meg sem fordul Valentin-nap egészen februárig. Mindez jól összecseng a Picodi belső statisztikáival: februárban ugyanis megugrik a vásárlási aktivitás – nagyjából két héttel a szerelmesek ünnepe előtt. A legnépszerűbb kategóriák ekkor az ékszerek és a parfümök. Felmérésünkből kiderült: a válaszadók 25 százaléka az utolsó pillanatra hagyja az ajándék beszerzését – február 13–14-én szerzik be a meglepetéseket.

Mit akarnak a nők?

Vajon minek örülnek a legjobban a nők Valentin-napon: ajándéknak vagy figyelmességnek? Odaadásra vagy inkább a kapcsolat új szintre emelésére vágynak? A kérdőívet kitöltő nők többsége a nem tárgyi ajándékokat részesíti előnyben. 63 százalékuk az együtt töltött (több) időt értékeli nagyra, 18 százalék viszont az ajándék mellett tette le a voksát.

A nők körében a tökéletes ajándékok listáján szerepel többek között a virág (54%), édesség (44%), ékszer (42%), parfüm (29%) és az ajándékutalvány (22%). A legkevésbé vágyott meglepetések listáján a plüssfigura végzett az első helyen (37%), ezt követi a háztartási eszköz (32%), édesség (31%) és a Valentin-napi képeslap (27%). Érdekesség, hogy – a bonbonhoz hasonlóan – a virágot mint legkevésbé preferált figyelmességet a megkérdezett nők 25%-a jelölte meg.

Milyen a – nők szerint – tökéletes Valentin-nap? Bár felmérésünk eredménye még nem garantálja a sikert, de annyi biztos: a romantikus, éttermi vacsorával (40%), közös otthoni meghitt főzéssel (37%), közös, otthoni filmnézéssel (34%), valamint összebújással (30%) nem lőhetnek mellé az erősebb nem tagjai.

Az otthonülős semmittevés nem tűnik jó ötletnek, a megkérdezettek 43 százaléka nem örülne egy így eltöltött Valentin-napnak. Sokan (31%) koncertre sem mennének szívesen, és bár a válaszadók egy része kifejezetten értékeli, szép számmal akadnak olyanok, akik az otthoni filmnézéssel (29%) nem lennének elragadtatva. Hasonlóan negatív értékelést kapott a társasjátékozás (28%).

És mit akarnak a férfiak?

A férfiakat sokkal nehezebb meglepni, illetve boldoggá tenni Valentin-napon – derült ki kérdőíves felmérésünkből. 38 százalékuk ugyanis tárgyi ajándéknak örülne a legjobban, 30 százalékuk inkább csak közösen eltöltött időt preferálna. A válaszadó férfiak 32 százaléka mindkettőt szívesen fogadná (ajándékot és időt is).

A férfiak által leginkább vágyott ajándékok:

  • Elektronikai eszköz (37%)
  • Ruhanemű (24%)
  • Ajándékutalvány (22%)
  • Parfüm (21%)
A legrosszabb ajándékok férfiaknak:
  • Bonbon, csokoládé (24%)
  • Alsónemű (22%)
  • Plüssjáték (20%)
  • Virág (17%)
Úgy tűnik, az édesség és az alsónemű igen vitatott ajándékok, mindkettő felkerült a legkevésbé vágyott meglepetések listájára.

Vajon, hogy képzelik el a tökéletes Valentin-napot a férfiak? A véleményük nem sokban tér el a nőkétől: ők is szívesen mennének moziba vagy étterembe, de az otthoni filmnézést, az összebújást és a városban sétálást sem tartják rossz programnak.

Mennyit költünk Valentin-napra?

A magyarok átlagosan 13 357 forintot költenek Bálint-napon ajándékokra (körülbelül 50 euró). Mindez jóval kevesebb, mint amit Nagy-Britanniában szánnak a szerelmesek erre az ünnepre (108 euró). Szingapúrban ez az összeg 98 euróra, Törökországban pedig 38 euróra rúg.

Érdekesség, hogy a Valentin-nap igazán nagy gazdasági hatással bír Írországban, Thaiföldön és az Egyesült Királyságban – ezekben az országokban ugyanis több mint 100 eurót hagynak a szerelmesek fejenként a kasszáknál. A legszerényebben Indiában (30 euró), Fehéroroszországban (29 euró) és a Fülöp-szigeteken (29 euró) ünnepelnek.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo