Megvan, mi lehet a webáruházak szuperstratégiája 2024-ben

A hazai webáruházak 67 százaléka számított forgalomnövekedésre a 2023-as évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, immár 16. alkalommal lefolytatott kutatásából.

A 719 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak esetén ez igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

Ezúttal rendhagyó módon a Barion és a Humanize csapatának közreműködésével végzett felmérésben minden szempontból kiterjedtebb eredmények születtek.

10 százalékos növekedést remélnek (Fotó: Depositphotos)
10 százalékos növekedést remélnek (Fotó: Depositphotos)

A felmérés szerint a magyarországi webáruházak piaca 2023-ban is fejlődést mutat. Az interneten legjobban értékesíthető top termékkörök idén a játék és ajándék, a barkács és kert, valamint az egészség-wellness és a lakberendezés. Ezen a négy területen működik a webáruházak több, mint fele. A megkérdezett webáruházak közel fele 10 millió forint feletti bruttó árbevételt realizált az utolsó lezárt üzleti évben, és 50 százalékuk több, mint 1000 rendelést teljesített.

A kutatásban résztvevő webáruházak 67 százaléka növekedésre számított 2023-ban. Átlagosan 42 százalékos fejlődést prognosztizáltak 2023-ra, azonban a középérték csak 10 százalék.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a banki átutalás és az online bankkártyás fizetési mód. Ez utóbbi helyzete évek óta stabilnak tekinthető, hisz a webáruházak 77 százaléka biztosítja ezt a fizetési módot is a vásárlóknak. Ugyanakkor az is elmondható, hogy a válaszadók nyitottak az új megoldások iránt is, amellyel javítható a vásárlói élmény a webáruházakban. A TOP 3 bevezetni tervezett fizetési megoldás a Google/Apple Pay, a mentett kártyás fizetés és az egyszeri fizetési funkciók.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo