A 719 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak esetén ez igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.
Ezúttal rendhagyó módon a Barion és a Humanize csapatának közreműködésével végzett felmérésben minden szempontból kiterjedtebb eredmények születtek.
A felmérés szerint a magyarországi webáruházak piaca 2023-ban is fejlődést mutat. Az interneten legjobban értékesíthető top termékkörök idén a játék és ajándék, a barkács és kert, valamint az egészség-wellness és a lakberendezés. Ezen a négy területen működik a webáruházak több, mint fele. A megkérdezett webáruházak közel fele 10 millió forint feletti bruttó árbevételt realizált az utolsó lezárt üzleti évben, és 50 százalékuk több, mint 1000 rendelést teljesített.
A kutatásban résztvevő webáruházak 67 százaléka növekedésre számított 2023-ban. Átlagosan 42 százalékos fejlődést prognosztizáltak 2023-ra, azonban a középérték csak 10 százalék.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a banki átutalás és az online bankkártyás fizetési mód. Ez utóbbi helyzete évek óta stabilnak tekinthető, hisz a webáruházak 77 százaléka biztosítja ezt a fizetési módot is a vásárlóknak. Ugyanakkor az is elmondható, hogy a válaszadók nyitottak az új megoldások iránt is, amellyel javítható a vásárlói élmény a webáruházakban. A TOP 3 bevezetni tervezett fizetési megoldás a Google/Apple Pay, a mentett kártyás fizetés és az egyszeri fizetési funkciók.