Az ügyfélélmény javítására a legjobb eszközöknek a még egyszerűbb vásárlási folyamatot, a személyre szabott termékajánlásokat, gyors-rugalmas szállítási opciókat és az új technológiákat (pl. AI) tekintik a webáruházak.
Az előbb felsoroltak és a kosárelhagyók kezelése mellett a termékelőfizetés lehetősége is megoldást nyúthat mind az ügyfélélmény növelésére, mind pedig a visszatérő vásárlás ösztönzésére. A válaszadó webáruházak harmadának még nem jutott eszébe előfizetéses szolgáltatás (vagy visszatérő vásárlási folyamat) kialakítása, azonban nyitott rá, további 17 százalék pedig már tervezi ilyen megoldás bevezetését.
Az idei Nagy Webáruház Felmérés egyik nagy tanulsága, hogy a webshoptulajdonosok látják ugyan a problémákat és a lehetséges megoldásokat, de inkább csak a már ismert megoldások felé nyitottak, nem kísérleteznek, nehezen hagyják el komfortzónájukat. Nehezen szánják rá magukat a plusz költésre és arra is, hogy a probléma megoldásához plusz energiákat is mozgósítsanak.