Megvan, mi lehet a webáruházak szuperstratégiája 2024-ben

A hazai webáruházak 67 százaléka számított forgalomnövekedésre a 2023-as évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, immár 16. alkalommal lefolytatott kutatásából.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet, szinte minden webáruház  (95 százalék) biztosítja ezt a szállítási módot. A többi szállítási mód közül kiemelkednek a fixpontos átvevőhelyek (csomagpontok és csomagautomaták), melyeket a webáruházak közel 60-65 százaléka biztosít.

A legnépszerűbb marketing eszköz továbbra is a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 83 százaléka használja. A megkérdezettek többsége elsősorban Facebook-on, Instagramon és YouTube-on van jelen.

A 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz azonban a keresőoptimalizálás (SEO, amit 71 százalékuk alkalmaz), a Facebook hirdetések (65 százalék használja) és a Google Ads hirdetések (58 százalék használ ilyen eszközt).

A válaszadó webáruházak éves marketing költségvetése átlagosan 4,8 millió forint volt 2023-ban és 52 százalék házon belül tartja marketing feladatait.

A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 42 százalékának leginkább az új vásárlók szerzése okoz problémát, de 38 százalék említi a vásárlási gyakoriság növelését és a marketing tevékenységek menedzselését (37 százalék) nehézségként.

És bár a webáruházak több mint fele az ügyfélélmény növelésével és az újravásárlás ösztönzésével válaszolna a felmerült kihívásokra, az eredményekből az is kiderül, hogy marketing tevékenységük részeként a webáruházak 40 százaléka nem is kezeli a kosárelhagyó látogatókat.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo