Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet, szinte minden webáruház (95 százalék) biztosítja ezt a szállítási módot. A többi szállítási mód közül kiemelkednek a fixpontos átvevőhelyek (csomagpontok és csomagautomaták), melyeket a webáruházak közel 60-65 százaléka biztosít.
A legnépszerűbb marketing eszköz továbbra is a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 83 százaléka használja. A megkérdezettek többsége elsősorban Facebook-on, Instagramon és YouTube-on van jelen.
A 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz azonban a keresőoptimalizálás (SEO, amit 71 százalékuk alkalmaz), a Facebook hirdetések (65 százalék használja) és a Google Ads hirdetések (58 százalék használ ilyen eszközt).
A válaszadó webáruházak éves marketing költségvetése átlagosan 4,8 millió forint volt 2023-ban és 52 százalék házon belül tartja marketing feladatait.
A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 42 százalékának leginkább az új vásárlók szerzése okoz problémát, de 38 százalék említi a vásárlási gyakoriság növelését és a marketing tevékenységek menedzselését (37 százalék) nehézségként.
És bár a webáruházak több mint fele az ügyfélélmény növelésével és az újravásárlás ösztönzésével válaszolna a felmerült kihívásokra, az eredményekből az is kiderül, hogy marketing tevékenységük részeként a webáruházak 40 százaléka nem is kezeli a kosárelhagyó látogatókat.