Megvan, mi lehet a webáruházak szuperstratégiája 2024-ben

A hazai webáruházak 67 százaléka számított forgalomnövekedésre a 2023-as évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, immár 16. alkalommal lefolytatott kutatásából.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet, szinte minden webáruház  (95 százalék) biztosítja ezt a szállítási módot. A többi szállítási mód közül kiemelkednek a fixpontos átvevőhelyek (csomagpontok és csomagautomaták), melyeket a webáruházak közel 60-65 százaléka biztosít.

A legnépszerűbb marketing eszköz továbbra is a közösségi oldalakon való részvétel, a webáruházak 83 százaléka használja. A megkérdezettek többsége elsősorban Facebook-on, Instagramon és YouTube-on van jelen.

A 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz azonban a keresőoptimalizálás (SEO, amit 71 százalékuk alkalmaz), a Facebook hirdetések (65 százalék használja) és a Google Ads hirdetések (58 százalék használ ilyen eszközt).

A válaszadó webáruházak éves marketing költségvetése átlagosan 4,8 millió forint volt 2023-ban és 52 százalék házon belül tartja marketing feladatait.

A kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 42 százalékának leginkább az új vásárlók szerzése okoz problémát, de 38 százalék említi a vásárlási gyakoriság növelését és a marketing tevékenységek menedzselését (37 százalék) nehézségként.

És bár a webáruházak több mint fele az ügyfélélmény növelésével és az újravásárlás ösztönzésével válaszolna a felmerült kihívásokra, az eredményekből az is kiderül, hogy marketing tevékenységük részeként a webáruházak 40 százaléka nem is kezeli a kosárelhagyó látogatókat.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo