Egyre nagyobb bajban vannak a hazai webáruházak a Temu miatt

Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai versenytársat, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő közel 300 hazai internetes áruház válaszaiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel.

Nem lehet lenyomni a Temut? (Fotó: Depositphotos)
Nem lehet lenyomni a Temut? (Fotó: Depositphotos)

A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire. A GKID januári felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.

Az Olcsóbbat.hu felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24 százalék) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.

Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo