Egyre nagyobb bajban vannak a hazai webáruházak a Temu miatt

Bár a kínai e-kereskedő Temu csupán néhány hónapja jelent meg a hazai piacon, rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált. A hazai webáruházak 83 százaléka tekinti komoly versenytársnak az új kínai versenytársat, melynek megjelenése miatt 52 százalékuk érzékel kisebb-nagyobb visszaesést a forgalmában – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérésében részt vevő közel 300 hazai internetes áruház válaszaiból.

Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a közösségimédia-felületeken, illetve a Google szolgáltatásán keresztül megjelenő reklámokban a Temu által hirdetett termékekkel.

Nem lehet lenyomni a Temut? (Fotó: Depositphotos)
Nem lehet lenyomni a Temut? (Fotó: Depositphotos)

A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire. A GKID januári felmérése szerint a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, az elmúlt hónapban viszont ez az arány már elérte a 29 százalékot.

Az Olcsóbbat.hu felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, csaknem negyedük (24 százalék) esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.

A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.

Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo