Webáruházak cikkek


Ők a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők

Ők a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők 

Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat.
Sokan nem fognak örülni: drámai változás a Google Hírekben

Sokan nem fognak örülni: drámai változás a Google Hírekben 

Április 25-től változás lépett életbe a weboldal tulajdonosoknak. Az eddig megszokott módon már többé nem vehető fel új kiadvány.
Szorult helyzetben a magyar webáruházak az ázsiai dömping miatt

Szorult helyzetben a magyar webáruházak az ázsiai dömping miatt  

2024 első negyedévében is folytatódott a magyar e-kereskedelem lendületvesztése.
Mit hoz a jövő? Így vásárolhatunk autót

Mit hoz a jövő? Így vásárolhatunk autót  

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben.
Egyre nagyobb bajban vannak a hazai webáruházak a Temu miatt

Egyre nagyobb bajban vannak a hazai webáruházak a Temu miatt 

A rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált.
Kizárják az utánvétes lehetőségből a nem fizetőket a webáruházak

Kizárják az utánvétes lehetőségből a nem fizetőket a webáruházak 

Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban.
Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat

Lenyomják a külföldi webáruházak a magyarokat 

GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem.
Trükköző webáruházat bírságolt a GVH

Trükköző webáruházat bírságolt a GVH 

A cég megtévesztően azt sugallta, hogy legálisan rendelhetők tőle Magyarországra e-cigaretta és Elf Bar termékek.

Webáruházak, csomagautomaták - mi történt itt az elmúlt években? 

Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban.

Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak  

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony.

A lehető legnagyobb bírságot szabták ki az elektromos cigarettát hirdető webáruházra 

A Gazdasági Versenyhivatal a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra.

Kevesebbet rendelünk a netről  

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp.

Már biztos: jócskán megdrágulnak a műszaki eszközök  

Nem érdemes halogatni, ha műszaki cikket szeretnénk vásárolni.

Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók 

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.

Drasztikus lépés: ezen a weboldalon már ne keressen orosz árukat 

Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen. 

8 trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak 

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30 százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

Neten árult Covid-tesztek: sok webshoppal van baj 

Érdemi átrendeződést vetítenek előre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által lefolytatott ágazati vizsgálat következtetései a Covid-antigén-gyorstesztek piacán. Miközben az Országgyűlés szűkítette a gyógyszerek házhozszállításának lehetőségeit, a GVH azt javasolja, hogy – a verseny élénkítése céljából legalább átmeneti időszakra – gyógyszertárakon és gyógyászati segédeszköz üzleteken kívül is jogszerűen lehessen hozzájutni gyorstesztekhez. Emellett számos, gyorstesztet forgalmazó webshop számíthat fogyasztóvédelmi eljárásra, valamint egyéb hatósági intézkedésre. Ezen eljárások az érintett webshopok eltűnéséhez vezethetnek – figyelmeztetnek a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal szakértő ügyvédei.

Nagyon pesszimista a hangulat - közel ötszáz webáruházat érint a törvénymódosítás 

Tavaly novemberben fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, mely értelmében a nem vényköteles gyógyszereket január elsejétől csak és kizárólag patikai szakdolgozók szállíthatják ki. Az új szabályozás közel ötszáz webáruház és kiszállító partnercég működésére van hatással. A szabályozás következtében vannak online üzletek, melyek meg fognak szűnni, mások egyszerűen profilt váltanak, azonban ennél is nagyobb problémát jelenthet sok kereskedő számára a termékek és az alapanyagok árának növekedése – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

Berobbantak a webáruházak – mint imádnak a netről rendelni a magyarok? 

A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.

Ha ezektől a webáruházaktól rendelt, önt is átverték 

Elfogott a rendőrség 11 embert, akik álwebáruházakat üzemeltettek, és háromezernél is több sértettnek százmillió forintot meghaladó kárt okoztak.

Készülhetnek a webáruházak – júliustól változnak a szabályok 

Július 1-jétől életbe lépnek az e-kereskedelmet, így a webáruházakat érintő új áfa szabályok Magyarországon. Ez az új szabályozás befolyással lesz azoknak az online piactereknek és webáruházaknak az áfa kötelezettségeire, amelyek nem csak magyarországi vásárlóknak, hanem az EU több országába is értékesítenek. Az egyablakos rendszer egyszerűsítheti a webáruházakra váró adminisztrációt.

Nekimennek a csaló webáruházaknak 

A fogyasztók érdekvédelmi szervezetének felmérése szerint számottevően nem csökkent a csalás szándékával értékesítő online kereskedők száma; a tisztességtelen gyakorlat megszüntetése végett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű pereket indít - írta a Népszava.

Súlyos büntetés vár a szabálytalankodó webáruházakra 

Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, amelyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra.

Hogyan lehet vásárolni a járvány kellős közepén? 

A múlt héten életbe lépet a 19 órás boltzár az élelmiszerboltok, plázákban működő üzletek, hipermarketek esetében. Milyen intézkedéseket vezettek be az egyes boltok, webáruházak az utóbbi időben? Több helyen mától lépnek életbe az új szabályok. Körkép a járványügyi intézkedésekről.

Egy éve magyar bejegyzésű webáruház - hogy ment az eMAG-nak? 

Tekitélyes szeletét habzsolja a magyar webpiacnak az eMAG és az Extreme Digital.

Készülhetnek a webáruházak - jönnek az új áfa szabályok 

A kormány által a parlamentnek benyújtott, 2021-re vonatkozó adócsomag tartalmazza az e-kereskedelemre vonatkozó új áfa szabályozást. A törvény elfogadása jövő héten várható, a jelentősebb módosítások többnyire jövő júliustól lépnek hatályba.

Így hatott a koronavírus a hazai e-kereskedelemre 

A hazai webáruházak 73 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.

Zárul a kiskapu - időt nyerhetnek a webshopok 

Fél éves halasztást javasol az elektronikus kereskedelmi áfa jogszabálymódosító csomag bevezetésére az Európai Bizottság. Ez alapján az új szabályozás 2021. január 1. helyett csak 2021. július 1-jétől lesz hatályos annak érdekében, hogy a tagállamoknak és a webshopoknak elég idejük legyen a felkészülésre. A halasztási javaslatot még az Európai Parlamentnek és az Európai Tanácsnak is el kell fogadnia, ami várhatóan csak formalitás lesz. Ezzel az Amerikából vagy Kínából rendelt termékek esetében sem lehet megúszni a vámot és az áfát.

Így reagáltak az online használtcikk-kereskedések a ma reggeli kijárási korlátozásra 

Sokan a bezártság hatására szembesülnek azzal, hogy a vásárlás nemcsak szükséglet, hanem élvezet is, amiről most jó időre lemondhatunk. Vagy mégsem? A Jófogás és a Vatera is azt mondja, sem a hirdetők sem a vásárlók számában nincs drasztikus visszaesés. A magyarázat pedig szerintük a bizalom és a kapcsolatmentes kézbesítés lehetősége. A FoxPost pedig már nyár végére újabb csomagautomatákat ígér.

Mit tehetnek most a werbáruházak? 4 tipp a túléléshez 

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tegyünk a negatív hatások minimalizálása érdekében?

Komoly változások jönnek az internetes vásárlásban 

A vásárlók és a webshopok egyaránt készülhetnek rá, hogy fizetéskor kötelező lesz a kétlépcsős azonosítás használata. De vajon mennyiben lesz más a vásárlás eddigi menete, és egyáltalán, miért van rá szükség?

Készülhetnek a webáruházak: jön az év végi razzia 

Fokozottan ellenőrzi az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az online áruházakat az év végi ünnepi időszakban, a kiemelt vizsgálatok már november elején elkezdődtek - mondta Cseresnyés Péter, a tárca államtitkára.

Webáruház toplista: lekerült az első helyről az Extrém Digital 

A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban az eMAG webáruházában költötték a legtöbbet.

Ezek a legsikeresebb magyar webáruházak 

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került.

A Facebook már szinte kötelező 

A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.

Kell nekünk euró? 

Jól teljesít Magyarország, a gazdaság teljesítménye megfelel azoknak a kritériumoknak is, amelyek akár az euró gyors bevezetéséhez is szükségesek lennének. A magyar euróbevezetés esélyeiről, a webáruházak karácsonyi hajrájáról, és a felesleges állásinterjúkról is olvashat a Piac & Profit novemberi számában.

Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak 

Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.

Valahogy eltűnt 62 ezer hitelkártya 

Úgy tűnik, a lakosság egyszerűen nem vevő a hitelkártyákra. Viszont akinek van, illetve megtartotta, az sokkal tudatosabban használja, mint korábban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Minden vállalkozás egy történet

Minden vállalkozás egy történet 

Példaértékű együttműködések vállalkozók és az Unicredit között.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

A vállalkozások 10 százaléka sem gondoskodott az utódlásról

A vállalkozások 10 százaléka sem gondoskodott az utódlásról 

Nem lehet elég korán kezdeni a pénzügyi tudatosságra nevelést.

Pénzszerzés

Árat emeltek a könyvelők

Árat emeltek a könyvelők  

A hazai könyvelők 76 százaléka árat emelt az elmúlt egy évben, a legtöbben a 10-25 százalékos drágítás mellett döntöttek.

Jogi kisokos

Egy hónapot adtak a Temunak

Egy hónapot adtak a Temunak  

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok egymással együttműködve lépnek fel a Temu fogyasztók széles körét érintő jogsértő gyakorlataival szemben.

Cégblog

32 400 forintos átlagdíjjal startolt az idei év végi kötelezőkampány

32 400 forintos átlagdíjjal startolt az idei év végi kötelezőkampány 

A személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 400 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést.

Klímablog

Sokkoló eredmény: mosás után is marad a ruhában mérgező vegyianyag

Sokkoló eredmény: mosás után is marad a ruhában mérgező vegyianyag 

A Tudatos Vásárlók Egyesülete a fehérneműkben található káros vegyianyag tartalom kapcsán annak járt utána, mosással csökken-e a mérgező anyagok mennyisége a textilekben.

Infokom

Mit várhatnak a hazai cégek a mesterséges intelligenciától?

Mit várhatnak a hazai cégek a mesterséges intelligenciától? 

A GVH közzétette piacelemzését a mesterséges intelligenciáról, melyben a technológia piaci versenyre és a fogyasztókra gyakorolt hatásait vizsgálta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo