Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kulcsfontosságúvá vált az online vásárlói döntések meghozása során a kiszállítások gyorsasága, ami ma már jelentősen befolyásolja az e-kereskedelem terén egyre fokozódó piaci verseny alakulását is. Az elvárt időn belül, gördülékenyen teljesülő rendelésekkel kapcsolatos, pozitív tapasztalatok hozzájárulnak a vásárlói hűség erősítéséhez. Erre utal, hogy a DoDo csehországi kutatása szerint a webshopok felhasználóinak 90 százaléka szívesen vásárol újra az adott felületen, ha elégedett volt a kiszállítás gyorsaságával.

Szempont az olcsó kiszállítás

Nem sokáig tartanak ki ezzel szemben a felhasználók az olyan online áruházak mellett, amelyek nem fordítanak kellő hangsúlyt a kiszállítási megoldásaik fejlesztésére: a felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint négyötöde egyetért azzal, hogy hajlandó lenne búcsút venni a megszokott webáruházától abban az esetben, ha egy hasonló árszínvonalú versenytárs kedvezőbb házhoz szállítási feltételeket kínálna számára.

A gyorsaság és kedvező ár is fontos szempont (Fotó: Pixabay)

A vásárlóknak különösen fontos a rendelés gyors teljesülése az olyan terméktípusok esetén, mint a gyógyszerek, élelmiszerek, sportszerek és az állateledelek.

... és a gyorsaság 

A kiszállítás sebessége akár a megkezdett vásárlások befejezését is befolyásolhatják: a válaszadók többsége, mintegy 61 százalék hagyta már félbe online rendeléseit kifejezetten amiatt, mert a webshop által megadott várható szállítási idő hosszabb volt az elvártnál. Ennél kevesebben, összesen a megkérdezettek 29 százaléka szakítja meg vásárlásait a túl drágának tartott árak, 23 százalék pedig a webes felületek áttekinthetetlensége miatt.

A gyors házhoz szállítás mellett a felhasználók 71 százaléka azt is szeretné tudni, hol tart épp a kézbesítés, merre jár épp a megrendelt áruval a futár. Minden második válaszadó számára fontos a kézbesítő viselkedése a termék átvételekor, s az így szerzett benyomások arra is hatással lehetnek, hogy a következő alkalommal az illető ismét az adott webshopban vásárol-e majd.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo