hirdetés

Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.
hirdetés

Kulcsfontosságúvá vált az online vásárlói döntések meghozása során a kiszállítások gyorsasága, ami ma már jelentősen befolyásolja az e-kereskedelem terén egyre fokozódó piaci verseny alakulását is. Az elvárt időn belül, gördülékenyen teljesülő rendelésekkel kapcsolatos, pozitív tapasztalatok hozzájárulnak a vásárlói hűség erősítéséhez. Erre utal, hogy a DoDo csehországi kutatása szerint a webshopok felhasználóinak 90 százaléka szívesen vásárol újra az adott felületen, ha elégedett volt a kiszállítás gyorsaságával.

Szempont az olcsó kiszállítás

Nem sokáig tartanak ki ezzel szemben a felhasználók az olyan online áruházak mellett, amelyek nem fordítanak kellő hangsúlyt a kiszállítási megoldásaik fejlesztésére: a felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint négyötöde egyetért azzal, hogy hajlandó lenne búcsút venni a megszokott webáruházától abban az esetben, ha egy hasonló árszínvonalú versenytárs kedvezőbb házhoz szállítási feltételeket kínálna számára.

A gyorsaság és kedvező ár is fontos szempont (Fotó: Pixabay)

A vásárlóknak különösen fontos a rendelés gyors teljesülése az olyan terméktípusok esetén, mint a gyógyszerek, élelmiszerek, sportszerek és az állateledelek.

... és a gyorsaság 

A kiszállítás sebessége akár a megkezdett vásárlások befejezését is befolyásolhatják: a válaszadók többsége, mintegy 61 százalék hagyta már félbe online rendeléseit kifejezetten amiatt, mert a webshop által megadott várható szállítási idő hosszabb volt az elvártnál. Ennél kevesebben, összesen a megkérdezettek 29 százaléka szakítja meg vásárlásait a túl drágának tartott árak, 23 százalék pedig a webes felületek áttekinthetetlensége miatt.

A gyors házhoz szállítás mellett a felhasználók 71 százaléka azt is szeretné tudni, hol tart épp a kézbesítés, merre jár épp a megrendelt áruval a futár. Minden második válaszadó számára fontos a kézbesítő viselkedése a termék átvételekor, s az így szerzett benyomások arra is hatással lehetnek, hogy a következő alkalommal az illető ismét az adott webshopban vásárol-e majd.

 

hirdetés

Véleményvezér

Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Az uniós pénzből épített fideszes lombkorona nélküli lombkoronasétány még a kormánypártiakat is összezavarta.
A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A Magyarországon dolgozó kínai kiskereskedők boldogan dörzsöhetik a tenyerüket.
Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo