Netes vásárlás cikkek
Illegálisan árult aranyat és potencianövelőt egy férfi, lebukott a NAV-nál
Egy férfi saját nevéből képzett fantázianévvel árult aranyékszereket.
Letarolja a piacot a Temu, de ez a hazai fogyasztóknak is fájni fog
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform.
Kevesebb pénzt költünk a neten, az infláció az online vásárlási szokásokat is nagyban átrajzolta
Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme.
Kezdődik a pánik: kötelező lesz a Postával szállítani, a webshopokat továbbra sem tájékoztatják a részletekről
A részletek még továbbra sem ismertek.
A Temuról rendelne? Ezek a leggyakoribb csalások a webáruháznál
Az ESET kiberbiztonsági szakértői mutatnak néhány elterjedt csalást, amellyel a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi oldalán találkozhatunk.
Elkezdődött a csalók kedvenc időszaka
A vásárlások növekedésével, az elektronikus fizetések száma és összege is jelentősen megemelkedik.
Rászáll a NAV a netes kereskedőkre
Nem csökken a visszaélések száma az internetes kereskedelemben.
Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten
Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán.
Webáruházak, csomagautomaták - mi történt itt az elmúlt években?
Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban.
Eltűnik a Foodpanda, valami más jön helyette
Április közepétől Foodora néven működik aFoodpanda ételrendelő platform, a márkanév váltása mellett az üzleti modell változatlan marad
Mi számít a magyaroknak, ha neten vásárolnak?
Az online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt, harmaduk a barátoktól, ismerősöktől kér segítséget, míg az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek 2 százalékát befolyásolják - közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel, a társaság és a GKID közös felméréséből az is kiderül, hogy sok potenciális vevő azonnal abbahagyja, ha bonyolultnak tűnik egy online vásárlás.
Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobbjobban Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.
Felmérték, hogyan választanak webshopokat a vásárlók
A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – ez derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.
Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön?
A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.
Bekeményített az EU: szigorúbb szabályok vonatkoznak az online piacterekre
Az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament tárgyalói megállapodtak az illegális, valamint a hamis online tartalmak terjedésének hatékony kezelését és az alapvető jogok védelmét a digitális térben védelmező új szabályokról.
Drasztikus lépés: ezen a weboldalon már ne keressen orosz árukat
Megszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország piacvezető termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen.
Még mindig sok a gond a webáruházakkal
Több hiányosságot is talált a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hazai online kereskedelemben a fogyasztói vélemények megjelenítésénél, ezért ajánlásokat tett közzé.
Sok pénzt bukhat, aki nem tudja, milyen jogok illetik meg a netes vásárlás során
Egyre többen intézik online a karácsonyi ajándékvásárlást, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában azzal, milyen jogok illetik meg őket az internetes rendelés során, és mit tehetnek, ha nem elégedettek a kifizetett termékkel – derül ki a Magyar Országos Közjegyzői Kamara online felméréséből. A kitöltők fele nem tudta például, hogy az online rendelt termékekre is ugyanolyan garanciát kell vállalniuk az eladóknak, mintha egy üzletben vásárolták volna. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy nem kell búcsút mondaniuk a pénzüknek, ha a webshopot tulajdonló cég nem hajlandó visszafizetni a jogszerűen visszaküldött termék árát.
Berobbantak a webáruházak – mint imádnak a netről rendelni a magyarok?
A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.
Így változtatta meg 2020 a vásárlási szokásokat - mit mutatnak a magyar adatok?
Tavaly a globális COVID-19 járvány rengeteg változást hozott, és nemcsak az online vásárlás lendült fel, de a fogyasztáshoz és az online vásárláshoz való hozzáállásunk is megváltozott.
Idén még a Black Friday is más lesz
A naptár és a hivatalos számolgatás szerint november 27-én lenne a Black Friday napja. Viszont előreláthatóan folytatódik majd az a magyar Black Friday hagyomány, mely alapján lesznek webáruházak, akik a naptárban előbbre lapozva csapnak bele ezzel a címkével az akciózásba - írja friss elemzésében a Blokkk.com.
Fellendítette az online rendeléseket a járvány
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Most indítanál webshopot? Ezt a 6 dolgot tudnod kell
Tavaly 16 százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelem, és 3,3 millió magyar vásárolt online. A koronavírus-járvány hatására ezek a számok még tovább nőhetnek, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell. Egy webshop elindítása és sikeres fenntartása ugyan összetettebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk, hiszen több szakmát kell alapszinten elsajátítani hozzá, de a most befektetett idő, energia és költség jövőbeli megtérülést és a túlélést jelentheti a vállalkozásoknak. A K&H ezért a Shoprenterrel közösen összeállított egy webáruház indítási kisokost, így segítve a cégeknek, hogy mi az a 6 terület, amit mindenképpen érdemes átgondolni, mielőtt belevágnánk egy saját webshop létrehozásába.
Brutális lökést kaphat az online vásárlás
Az online vásárlások forgalma egy évtizedes távlatban közel 20-szorosára nőtt, és a koronavírus-járvány ennek még nagyobb lökést adhat. Bár az online térben elérhető banki szolgáltatások alapos információbiztonsági háttérrel működnek, a digitalizáció – így az online bankolás és fizetés - térnyerése nyomán egyre több kiberbűnöző is felbukkan az interneten, ezért a felhasználók oldalán is fokozott óvatosságra van szükség. A pénzintézet ezért indította el a K&H e-dukáció információbiztonsági programjának második részét, amely az egyre népszerűbb online, digitális bankoláshoz, fizetéshez nyújt hasznos, gyakorlati segítséget.
Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége
Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján. Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.
Készülhetnek a webáruházak: jön az év végi razzia
Fokozottan ellenőrzi az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az online áruházakat az év végi ünnepi időszakban, a kiemelt vizsgálatok már november elején elkezdődtek - mondta Cseresnyés Péter, a tárca államtitkára.
A netes vásárlások a logisztikai piacot is pörgetik
A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így az áremelések hatását idén már a vásárlók is megérezhetik – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második tanulmányából.