Egyelőre nem egyértelműek a részletek
„Pillanatnyilag nehéz megmondani, hogy pontosan mire szerződhetnek le a webáruházak, ugyanis a Posta által kiküldött körlevélben számos olyan részlet szerepel, amit valószínűleg mindenki máshogyan fog értelmezni. Például az árakkal kapcsolatban kérdéses, hogy a kiküldött árak azok, amiért a webáruház kapja a szolgáltatást? Vagy ennyiért is kell neki is értékesítenie azt? Azok, akik eddig súlyt nem határoztak meg a termékeinél, hogyan kalkulálhatnak a rendszerrel?” – mutatott rá a rendszer egyelőre fennálló gyengeségeire Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.
Manapság már csak igen ritka esetben ad fel bárki kézzel kiállított számlával csomagokat, többségében ugyanis rendszerek adnak át adatokat egymásnak, tehát például a vállalatirányítási rendszer össze van kötve a weboldallal és a futárszolgálattal is.
„Ha új futárszolgálatot kell bevezetni, azt a komplex rendszerek esetében hosszabb idő lefejleszteni, illetve szinkronizálni. Ez még abban az esetben sem túl gyors, ha egy vállalkozás ezt saját magának akarja megoldani” – részletezte a szakértő.
Értelmezhetetlenek a feltételek
A webáruházak és a szállító cégek volumenekre szerződnek, ez alapján határozzák meg az árakat. Amennyiben nem valósul meg a vállalt darabszám 80 százaléka, a szállító plusz díjat számíthat fel. A cégek azért választják webáruházuk szolgáltatásához egyik vagy másik szállítót, mert az ő tevékenységüket találják a legjobbnak.