„Az utóbbi években több szállítócéggel is együtt dolgoztunk, amelyek közül van olyan szereplő, aki jelentős saját futárállománnyal rendelkezik, emellett folyamatosan a raktárfejlesztések. Nem lehet azt mondani, hogy soha nincs gond, azonban a vásárlói oldalról érkező visszajelzések alapján is rengeteg a pozitív tapasztalat. Előfordulhat, hogy lehetne olcsóbb árra is szerződni bizonyos cégekkel, mégsem tesszük meg eddig, mert szeretnénk biztos minőségű szolgáltatást” – emelte ki a szakértő.
„A Posta által kiküldött február 16-i hírlevél alapján amennyiben valakinek van szerződése, eltérhet az általuk feltüntetett áraktól, azonban szerződés nélkül köteles ezeket közölni. Ez felveti persze a kérdést, ha nincs szerződésünk egy adott céggel, akkor milyen jogon határozhatja meg, hogy bárkinek, hogy milyen áron kínálhat egy szolgáltatást. Mindezt egyébként a kormányrendelet sem tartalmazza, tehát vagy utólag akarják még ezt módosítani, vagy jogszerűtlen és megtévesztő ezt leírni” – tette hozzá Jánvári András.
Ismét a külföldről üzemelő webáruházaknak kedvezhetnek
„Egyelőre abban sem lehetünk biztosak, hogy mi lesz a külföldről üzemelő webáruházak sorsa, tehát azok a webáruházak, amelyek magyar nyelven működnek, Magyarországra szállítanak, azonban külföldön van a raktáruk, onnan szállítanak. Természetesen az nem lenne fair, amennyiben csak a hazánkból szállító webáruházaknak lenne kötelező a Posta szolgáltatását használni, annak pedig, aki külföldről szállít, nem. Ha pedig mégis vonatkozik rájuk is a szabályozás, akkor kérdéses, hogy ezt a gyakorlatban hogyan lehet megvalósítani” – részletezte a szakértő.