A Google Ads, Ad Manager, AdMob és kapcsolódó termékekben tilos lesz politikai szereplők által vagy nevében, illetve választást, népszavazást vagy jogalkotási folyamatot befolyásolni célzó hirdetéseket indítani vagy kezelni az EU területén.
Mire vonatkozik a tiltás?
Politikai szereplőkre: politikai pártok, szövetségek, európai politikai pártok, jelöltek, jelenlegi tisztségviselők (EU, nemzeti, regionális, helyi szint), kampányszervezetek és képviselőik, akik politikai célokat szolgálnak.
Fotó: SEOKLIKK
Milyen hirdetésekre terjed ki?
A tiltás minden olyan reklámra vonatkozik, amely:
Politikai szereplőkhöz köthető (részükre, nevükben, vagy róluk szól),
Kifejezetten szavazási magatartást, választási/nemzeti/régió jogalkotási folyamatot akar befolyásolni,
Célja választás, népszavazás vagy jogalkotási folyamat kimenetelének irányítása vagy befolyásolása.
Kivételek – Engedélyezett hirdetések
Olyan hivatalos üzenetek vagy közérdekű közlemények, amelyek kizárólag a választás vagy népszavazás szervezéséről, jelöltekről, részvételről adnak információt, nem befolyásolják a szavazatokat.
Ezekhez külön kérelmet kell benyújtani, a Google egyedileg vizsgálja meg, és engedélyezheti az ilyen hirdetéseket.
Gyakorlati lépések 2025-ben
2025 augusztusától minden hirdetőnek nyilatkoznia kell, tervez-e politikai hirdetést futtatni.
Akik „igen”-t jelölnek, szeptembertől automatikus korlátozás alá esnek, és nem futtathatnak politikai reklámokat az EU-ban.
A szabályszegéseknél a Google legalább 7 napos figyelmeztetést küld, és felfüggesztheti a fiókot ismételt vagy szándékos szabálytalanság esetén.