A rekorderek között a magyar áremelkedés

Az Európai Unióban a mezőgazdasági termékek átlagos kibocsátási ára 2025 második negyedévében 5,6 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban – közölte hétfőn a luxemburgi székhelyű uniós statisztikai hivatal, az Eurostat.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A legnagyobb drágulást a tojásnál 27,8, a gyümölcsöknél 21,1 és a tejnél 13,3 százalékkal, míg legnagyobb árcsökkenést az olívaolajnál 39,9, és a burgonyánál 29,1 százalékkal mérték.

A mezőgazdaságban felhasznált, áruk és szolgáltatások – például az energia, a műtrágya és a takarmány – átlagosan 0,4 százalékkal drágultak. A műtrágyák és talajjavítók ára 5,6 az állatorvosi kiadásoké 3,3 százalékkal nőtt, míg az energia és a kenőanyagok ára 5,8 százalékkal csökkent, ezen belül a motorhajtóanyag 10,8 százalékkal lett olcsóbb.

Az uniós tagállamok többségében emelkedtek a mezőgazdasági kibocsátási árak, kivételt csak Görögország jelentett, ahol 0,1 százalékos csökkenést jegyeztek fel. A legnagyobb áremelkedést Lettországban 21,8, Írországban 21,1 és Luxemburgban 18,4 százalékkal regisztrálták.

A beruházásokhoz nem kapcsolódó mezőgazdasági inputárak 17 tagállamban nőttek, leginkább Hollandiában 6,1, Magyarországon 5,6, és Ausztriában 2,9 százalékkal. Csökkenés Cipruson és Bulgáriában 3,4 százalék, valamint Romániában 3,1 százalék volt.

(MTI) 

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo