Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán. A Google-ben időintervallumokra, fájltípusokra és konkrét kifejezésekre is szűrhetünk akár egy adott honlapon belül is, de ki is zárhatunk igény szerint szavakat a találati listából. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint a felhasználói szokások tanulmányozásával a cégek is közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy miként tudnak a lehető legtöbb emberhez eljutni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A mindennapjaink részévé váltak a keresőoldalak, melyek az életünket hivatottak valamelyest megkönnyíteni, sokszor mégis bosszúságot okozhatnak. Alighanem mindenkivel előfordult már, hogy hiába szeretett volna megtalálni egy terméket, szolgáltatást, éttermet, régi ismerőst, vagy bármi mást a neten, a találati lista nem hasonlított a várt eredményhez. Gyakran megesik az is, hogy túl sok weboldal közül kell válogatnunk, és így sem jutunk egyről a kettőre.

Figyelnek (Fotó: Pixabay)
Figyelnek (Fotó: Pixabay)


Ahhoz, hogy a fejtöréstől megkíméljük magunkat, ajánlott már nekifutásból minél részletesebb kereséssel próbálkozni. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója egy egyszerű példával élve rámutatott, ha a „cipő” szót ütjük be a keresőbe, akkor rengeteg találatot kapunk, de ha mellétesszük a márkát, a típust és a méretet is, úgy nagyobb valószínűséggel szaladunk bele a kívánt termékbe.



A vállalkozófejlesztő szakember a felhasználóknak azt javasolja, hogy használják ki a Google minden releváns funkcióját a kereséseiknél, mert azoknak hatalmas hozzáadott értékük lehet az eredményekhez.

„Ha idézőjelbe teszünk egy több szóból álló kifejezést, akkor a keresőmotor csak azokat a találatokat fogja megjeleníteni, amelyek pontosan ilyen formában tartalmazzák azokat. Ezzel ellentétesen, ha kötőjelet teszünk egy keresőszó elé, akkor azt kizárjuk a keresésből és ilyen formában szűkíteni tudjuk a találati listát. Lehetőségünk van továbbá arra is, hogy egy általunk bepötyögött szót csak a címekben keressünk” – sorolta.

Véleményvezér

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo