Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán. A Google-ben időintervallumokra, fájltípusokra és konkrét kifejezésekre is szűrhetünk akár egy adott honlapon belül is, de ki is zárhatunk igény szerint szavakat a találati listából. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint a felhasználói szokások tanulmányozásával a cégek is közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy miként tudnak a lehető legtöbb emberhez eljutni.

A mindennapjaink részévé váltak a keresőoldalak, melyek az életünket hivatottak valamelyest megkönnyíteni, sokszor mégis bosszúságot okozhatnak. Alighanem mindenkivel előfordult már, hogy hiába szeretett volna megtalálni egy terméket, szolgáltatást, éttermet, régi ismerőst, vagy bármi mást a neten, a találati lista nem hasonlított a várt eredményhez. Gyakran megesik az is, hogy túl sok weboldal közül kell válogatnunk, és így sem jutunk egyről a kettőre.

Figyelnek (Fotó: Pixabay)
Figyelnek (Fotó: Pixabay)


Ahhoz, hogy a fejtöréstől megkíméljük magunkat, ajánlott már nekifutásból minél részletesebb kereséssel próbálkozni. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója egy egyszerű példával élve rámutatott, ha a „cipő” szót ütjük be a keresőbe, akkor rengeteg találatot kapunk, de ha mellétesszük a márkát, a típust és a méretet is, úgy nagyobb valószínűséggel szaladunk bele a kívánt termékbe.



A vállalkozófejlesztő szakember a felhasználóknak azt javasolja, hogy használják ki a Google minden releváns funkcióját a kereséseiknél, mert azoknak hatalmas hozzáadott értékük lehet az eredményekhez.

„Ha idézőjelbe teszünk egy több szóból álló kifejezést, akkor a keresőmotor csak azokat a találatokat fogja megjeleníteni, amelyek pontosan ilyen formában tartalmazzák azokat. Ezzel ellentétesen, ha kötőjelet teszünk egy keresőszó elé, akkor azt kizárjuk a keresésből és ilyen formában szűkíteni tudjuk a találati listát. Lehetőségünk van továbbá arra is, hogy egy általunk bepötyögött szót csak a címekben keressünk” – sorolta.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo