Feje tetejére állt a netes vásárlás

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt -, amivel párhuzamosan megjelent az igény a gyors, minőségi és egyben rugalmas házhoz szállítási szolgáltatásokra. A klímaváltozás hatásait megtapasztalva a vásárlók és a vállalatok ráadásul a házhoz szállítás piacán is egyre inkább előnyben részesítik a környezeti terhelést csökkentő, fenntartható megoldásokat. A hazai piacon immár három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat, valamint rávilágítanak arra, milyen stratégia szükséges a jövőben az e-kereskedelmi vállalkozások sikeréhez.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Magyarországon az elmúlt három évben forradalmi változások történtek az e-kereskedelem és a házhoz szállítás területén, amelyben a pandémia, az új technikai megoldások hozzáférhetősége, valamint a változó vásárlói igények is jelentős szerepet játszottak. 2020-ban korlátozások első napjaiban negyedével, két hónappal később pedig 50 százalékkal nőtt az online megrendelések száma.

A mindennapok részévé vált az online vásárlás (Fotó: Pixabay)
A mindennapok részévé vált az online vásárlás (Fotó: Pixabay)

Egyre többen tapasztalták meg az online vásárlás és a házhoz szállítás előnyeit, ami a számokban is meglátszott: 2021 márciusában 125 százalékkal több megrendelést adtak le, mint egy évvel korábban. Erőteljesebbé vált az az igény, hogy az élelmiszereken túl egyéb termékekhez is minél gyorsabb, akár aznapi, időablakos házhoz szállítással jussanak hozzá a fogyasztók. A látványosan megugró kereslet kielégítéséhez a cégek innovatív, technológiaalapú logisztikai megoldásokat kezdtek alkalmazni.

Elkezdtek kiszállítani a cégek

Két év alatt közel 20 százalékkal nőtt azok aránya, akik a három hónapon belül ismételten online vásároltak, amiből jól látszik, hogy 2022-ra sok fogyasztó számára vált rendszeressé az internetes vásárlás. A reáljövedelmek csökkenése és az inflációs ráta elmúlt másfél évben tapasztalt, rendkívüli növekedése azonban pénzügyi kihívások elé állította az ellátási lánc valamennyi szereplőjét. A megnövekedett költségek kezelésében kulcsfontosságúvá vált az okosmegoldások használata.

Véleményvezér

Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo