Feje tetejére állt a netes vásárlás

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt -, amivel párhuzamosan megjelent az igény a gyors, minőségi és egyben rugalmas házhoz szállítási szolgáltatásokra. A klímaváltozás hatásait megtapasztalva a vásárlók és a vállalatok ráadásul a házhoz szállítás piacán is egyre inkább előnyben részesítik a környezeti terhelést csökkentő, fenntartható megoldásokat. A hazai piacon immár három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat, valamint rávilágítanak arra, milyen stratégia szükséges a jövőben az e-kereskedelmi vállalkozások sikeréhez.

Nem mindegy a minőség

Az utolsó kilométeres okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértőinek előrejelzése alapján idén az online rendelések aránya leginkább az élelmiszervásárlás terén emelkedhet, a fogyasztók számára pedig döntő tényezővé válik a kézbesítés minősége, gyorsasága és rugalmassága, amelyhez minden online kereskedőnek igazodnia kell, ha részt kíván venni a piaci versenyben. Ennek megvalósítására a cégek vagy kiépítenek egy saját professzionális logisztikai rendszert – amely komoly erőforrásmenedzsmentet és költséges fejlesztéseket jelent -, vagy partnerségre lépnek egy külső okoslogisztikai vállalattal.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo