Feje tetejére állt a netes vásárlás

Magyarországon 2020-tól kezdődően ugrásszerű növekedésnek indult az online értékesítés - csak egy éven belül több mint duplájára nőtt -, amivel párhuzamosan megjelent az igény a gyors, minőségi és egyben rugalmas házhoz szállítási szolgáltatásokra. A klímaváltozás hatásait megtapasztalva a vásárlók és a vállalatok ráadásul a házhoz szállítás piacán is egyre inkább előnyben részesítik a környezeti terhelést csökkentő, fenntartható megoldásokat. A hazai piacon immár három éve jelen lévő, városi okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői sorra veszik a 2020-2023 közötti időszakban tapasztalt változásokat, valamint rávilágítanak arra, milyen stratégia szükséges a jövőben az e-kereskedelmi vállalkozások sikeréhez.

A vállalatok egy része a házhoz szállítás racionalizálása mellett döntött, ami bizonyos esetekben a logisztikai folyamatok kiszervezését jelentette; egy tavalyi évet vizsgáló tanulmányban a megkérdezett vállalatok 64 százaléka értett egyet azzal, hogy egy logisztikai partnerrel történő együttműködés révén csökkenthető a vállalat logisztikai költsége. A profi logisztikai vállalatok képesek teljes egészében átvállalni az webshopok kézbesítéssel kapcsolatos feladatait: részt vesznek a szállítási útvonalak lerövidítésében, kézbesített termékek csomagolásában, a szállítási területekhez kapcsolódó működési koncepció megtervezésében, szakképzett futárok alkalmazásában, a kézbesítés során felmerülő akadályok elhárításában és a teljes felelősség átvállalásában. A cégek így felszabadult anyagi és emberi erőforrásaikat vállalatuk fejlesztésébe fektethetik.

Az elmúlt három évben egyre nagyobb figyelmet kapott a klímaváltozás és a környezetvédelem, amelyek ma már a különböző szolgáltatások megválasztásánál is kiemelt tényezőként szerepelnek. A nagyvárosok fenntartható fejlődése szempontjából a logisztikai vállalatoknak arra kell törekedniük, hogy a házhoz szállítás a lehető legkisebb mértékben növelje a városi közúti forgalmat. Ezen a téren is felértékelődik a mesterséges intelligencia- és adatalapú logisztikai rendszerek alkalmazása, hogy a rövidebb és gyorsabb szállítási útvonalakkal csökkenthessék a környezeti terhelést.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo