Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön?

A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Eladni bárki tud, de egy fokkal bonyolultabb mindezt külföldön tenni. Éppen ezért a magyar webshopok elenyésző hányada merészkedik csak külpiacokra, mert nincs tapasztalata és bátorsága hozzá.

„Pedig határokon át értékesíteni egyáltalán nem ördöngősség” – mondja Bogdan Colceriu, a legnagyobb közép-kelet-európai lefedettséggel rendelkező e-logisztikai cég vezérigazgatója – „csak egy kicsit nagyobb elszántság és előkészítés szükséges hozzá. Ezért kollégáimmal a Frisbo-nál összegyűjtöttünk 5+1 jótanácsot azon cégek számára, amelyekben már megszületett az elhatározás, hogy határon túl is értékesítsenek.”
1. Ne a nagy piacokat, hanem a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat célozd!

Ha a világ összes országában akarsz is értékesíteni, lépésről-lépésre kell haladni a külföldi piacokra lépésben. Olyan célpiacot válassz, amelyben nagy a növekedési potenciál, de még nem telített és ne olyat, ahol már nincs hely az újonnan érkezőknek! Nagy az esélye annak, hogy egy kisebb, nagy növekedéssel rendelkező piacon több lehetőséget találsz, mint egy nagyon nagy, kis növekedéssel rendelkező piacon, amely már kiforrott az eladók és a termékek tekintetében. Például egy 80 milliárd eurós, már telített német piacra nehezebb belépni, mint a 12 milliárd eurós és évente több mint 20 százalékkal növekvő lengyel piacra.

Nem mindegy, melyik piacot válasszuk (Fotó: Depositphotos)

2. Teszteld a piacod!

A piacralépés előtt szerződj le egy piactérrel – mint az emag, az allegro vagy a heureka – és rajtuk keresztül kezdd meg az értékesítést! Így megismered a helyi fogyasztókat és értékes visszajelzést kaphatsz anélkül, hogy túl nagy kockázatot vállalnál és túl sokat fektetnél be a webshopod lokalizálásába.

3. Ne Magyarországról szállítsd az árut!

A vásárlók számára a gyorsaság elsődleges, itthonról szállítani pedig költséges és hosszadalmas, ezért olyan fulfillment céggel szerződj le, amelynek van helyi raktára! Nagyon fontos, hogy minél közelebbről szállítson a webshopod a helyi vásárlóknak és minél több különböző helyszínen tudj raktározni. Ráadásul a helyi raktár használata helyi visszaküldési címet biztosít termékeid számára, ami bizonyítottan javítja a konverziós arányokat.

4. Változz helyivé!

Ha sikeres akarsz lenni egy másik országban, úgy kell gondolkodnod és viselkedned, mint az ott lakók. Legyen helyi domain neved, a honlapod fordítsd le az adott ország nyelvére, az áruk ellenértékét helyi valutában tüntesd fel és legyen elérhető helyi visszaküldési címed és ügyfélszolgálatod az adott ország nyelvén!

5. Jó bornak is kell a cégér!

Nem feledkezz meg a marketingről! Attól, hogy itthon ismert vagy, külföldön még lehet, hogy nulláról kell kezdened, fel kell építened a márkád, bizalmat kell ébresztened. Működj együtt helyi cégekkel, ügynökségekkel, hiszen ők ismerik legjobban az adott piacot.

+1 Lépj szövetségre!

Ha kisebb webshopod van, lépj szövetségre más magyar e-commerce cégekkel és együtt tárgyaljatok a helyi partnerekkel! Érdemes nemzetközi e-fulfillment társaságokra támaszkodni, mert ők nemcsak a megrendelések teljesítésének teljes folyamatát veszik át tőled, de segíteni tudnak tanácsadással a marketing, ügyféltámogatás, jogi megfelelés, vámügyek és fordítás területén is. Ezzel pedig sok időt és pénzt lehet spórolni.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo