Hogyan lehet sikeres webáruházunk külföldön?

A magyar webáruházak is lehetnek sikeresek külföldön, állítja Bogdan Colceriu, a Frisbo vezetője. A nemzetközi e-logisztikai vállalat vezérigazgatója szerint a magyar e-commerce cégek jó esélyekkel indulnak a külpiacokon. Öt plusz egy tipp következik a szakértőktől.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eladni bárki tud, de egy fokkal bonyolultabb mindezt külföldön tenni. Éppen ezért a magyar webshopok elenyésző hányada merészkedik csak külpiacokra, mert nincs tapasztalata és bátorsága hozzá.

„Pedig határokon át értékesíteni egyáltalán nem ördöngősség” – mondja Bogdan Colceriu, a legnagyobb közép-kelet-európai lefedettséggel rendelkező e-logisztikai cég vezérigazgatója – „csak egy kicsit nagyobb elszántság és előkészítés szükséges hozzá. Ezért kollégáimmal a Frisbo-nál összegyűjtöttünk 5+1 jótanácsot azon cégek számára, amelyekben már megszületett az elhatározás, hogy határon túl is értékesítsenek.”
1. Ne a nagy piacokat, hanem a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat célozd!

Ha a világ összes országában akarsz is értékesíteni, lépésről-lépésre kell haladni a külföldi piacokra lépésben. Olyan célpiacot válassz, amelyben nagy a növekedési potenciál, de még nem telített és ne olyat, ahol már nincs hely az újonnan érkezőknek! Nagy az esélye annak, hogy egy kisebb, nagy növekedéssel rendelkező piacon több lehetőséget találsz, mint egy nagyon nagy, kis növekedéssel rendelkező piacon, amely már kiforrott az eladók és a termékek tekintetében. Például egy 80 milliárd eurós, már telített német piacra nehezebb belépni, mint a 12 milliárd eurós és évente több mint 20 százalékkal növekvő lengyel piacra.

Nem mindegy, melyik piacot válasszuk (Fotó: Depositphotos)

2. Teszteld a piacod!

A piacralépés előtt szerződj le egy piactérrel – mint az emag, az allegro vagy a heureka – és rajtuk keresztül kezdd meg az értékesítést! Így megismered a helyi fogyasztókat és értékes visszajelzést kaphatsz anélkül, hogy túl nagy kockázatot vállalnál és túl sokat fektetnél be a webshopod lokalizálásába.

3. Ne Magyarországról szállítsd az árut!

A vásárlók számára a gyorsaság elsődleges, itthonról szállítani pedig költséges és hosszadalmas, ezért olyan fulfillment céggel szerződj le, amelynek van helyi raktára! Nagyon fontos, hogy minél közelebbről szállítson a webshopod a helyi vásárlóknak és minél több különböző helyszínen tudj raktározni. Ráadásul a helyi raktár használata helyi visszaküldési címet biztosít termékeid számára, ami bizonyítottan javítja a konverziós arányokat.

4. Változz helyivé!

Ha sikeres akarsz lenni egy másik országban, úgy kell gondolkodnod és viselkedned, mint az ott lakók. Legyen helyi domain neved, a honlapod fordítsd le az adott ország nyelvére, az áruk ellenértékét helyi valutában tüntesd fel és legyen elérhető helyi visszaküldési címed és ügyfélszolgálatod az adott ország nyelvén!

5. Jó bornak is kell a cégér!

Nem feledkezz meg a marketingről! Attól, hogy itthon ismert vagy, külföldön még lehet, hogy nulláról kell kezdened, fel kell építened a márkád, bizalmat kell ébresztened. Működj együtt helyi cégekkel, ügynökségekkel, hiszen ők ismerik legjobban az adott piacot.

+1 Lépj szövetségre!

Ha kisebb webshopod van, lépj szövetségre más magyar e-commerce cégekkel és együtt tárgyaljatok a helyi partnerekkel! Érdemes nemzetközi e-fulfillment társaságokra támaszkodni, mert ők nemcsak a megrendelések teljesítésének teljes folyamatát veszik át tőled, de segíteni tudnak tanácsadással a marketing, ügyféltámogatás, jogi megfelelés, vámügyek és fordítás területén is. Ezzel pedig sok időt és pénzt lehet spórolni.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo