Most indítanál webshopot? Ezt a 6 dolgot tudnod kell

Tavaly 16 százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelem, és 3,3 millió magyar vásárolt online. A koronavírus-járvány hatására ezek a számok még tovább nőhetnek, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell. Egy webshop elindítása és sikeres fenntartása ugyan összetettebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk, hiszen több szakmát kell alapszinten elsajátítani hozzá, de a most befektetett idő, energia és költség jövőbeli megtérülést és a túlélést jelentheti a vállalkozásoknak. A K&H ezért a Shoprenterrel közösen összeállított egy webáruház indítási kisokost, így segítve a cégeknek, hogy mi az a 6 terület, amit mindenképpen érdemes átgondolni, mielőtt belevágnánk egy saját webshop létrehozásába.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

depositphotos.com

A webáruházak a korábbi évekhez hasonlóan töretlenül népszerűek hazánkban. A GKI Digital és az Árukereső legfrissebb, márciusi kutatása alapján a hazai online kiskereskedelem 2019-ben bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat ért el, ami 16 százalékkal több, mint egy évvel korábban, 6,3 százalékát adva ezzel a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. Ez a dinamikus növekedés a vásárlók számában is megmutatkozik, hiszen a GKI Digital lakossági mérései szerint 2019-ben az aktív internetező felnőtt lakosság 55 százaléka vásárolt online, ami 3,3 millió főt jelent.

„Az online vásárlók száma a következő hetekben, hónapokban még tovább nőhet, hiszen a kialakult járványhelyzet következtében a fizikai boltok egy része zárva tart, így egyre több feladatot intézünk online, amelynek jelentős része a vásárlást érinti. Az irány tehát egyértelmű, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell” – mondta el Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.
Egy webáruház indítása ugyan költség-, és erőforrásigényes, de a jelenlegi helyzetben a cég fennmaradása múlhat rajta, a jövőben pedig megtérülő befektetést és versenyelőnyt jelenthet.
„Mielőtt belevágnánk, érdemes tisztában lenni azzal, hogy webáruházat indítani és sikeresen fenntartani összetett feladat, hiszen a webfejlesztés mellett 5-8 szakmát kell alapszinten elsajátítani, és még további 4-5-öt átlátni. Egyszemélyben kell megtestesíteni többek között a cégvezetőt, az informatikust, a sales-est, a marketingest, a logisztikust, az ügyfélkapcsolati szakembert, a jogászt és a pénzügyest is” – mondta el a szakember.
A gördülékeny kezdés érdekében a K&H a Shoprenterrel közösen összegyűjtötte azt a hat legfontosabb területet, amit mindenképpen érdemes alaposan átgondolni, mielőtt belépnénk az online értékesítésbe.

A webáruház elindításának hat legfontosabb kérdése

  1. Stratégia: Stratégia nélkül a webáruház se működik. Ehhez tisztában kell lenni az adott piac jellemzőivel, a konkurenciával és a fogyasztói szokásokkal. Ha ezek megvannak, jöhet az üzleti terv és az értékajánlat meghatározása, azaz, hogy mitől jobb az én termékem a versenytársakéhoz képest. Ha pedig már a márkanév is megvan, érdemes leellenőrizni, hogy szabad-e még a domain név, vagy nincs-e ahhoz nagyon hasonló.
  2. Jogszabályok: Webáruház esetén szükség van néhány speciális dokumentációra, úgy mint adatvédelmi nyilatkozat és általános szerződési feltételek. Ha külföldre is értékesítünk, szükség lehet szakjogászra is. Ne feledkezzünk meg a GDPR-nak való megfelelésről sem.
  3. Fizetés, logisztika: A fizetési megoldásnál választhatjuk az utánvétet, a bankkártyát vagy az előre utalást. A jelenlegi helyzetben az utóbbi két lehetőséget mindenképpen érdemes alkalmazni. A logisztika és készletezés esetében pedig meg kell határozni a készletezési stratégiánkat, illetve a készlet helyét, a csomagolást és a szállítás módját.
  4. Informatika: A funkciók és szolgáltatások alapján választhatunk bérelhető, nyílt forráskódú vagy egyedi webáruház rendszert. Itt jön szóba az integrációk elkészítése is, úgy mint az ügyviteli rendszer, a készlet, ár és rendelési adatok kidolgozása, valamint a design, a logo és az ehhez tartozó arculati kézikönyv megalkotása.
  5. Feltöltés: Minden, amit a webáruházban fel szeretnénk tüntetni: árukészlet, ár és rendelés adatok, fizetési feltételek, valamint a gyártó, a kategória és a termékjellemzők feltöltése, valamint a marketing eszközök – hírlevél, kedvezményre jogosító kuponok elkészítése.
  6. Utolsó simítások, indulás: mielőtt elindítanánk élesben a weboldalunkat, érdemes néhány próbarendelést elvégezni, hogy fény derüljön az esetleg hibákra és hiányosságokra. Itt jön képbe a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization), azaz SEO, ami a sikeres webáruház alapja, ezért nagyon pontosan és jól kell megadnunk a webáruházunkhoz köthető kulcsszavakat. Így elérhetjük, hogy egy adott kifejezésre rákeresve minél előrébb szerepeljünk az organikus, normál találatok között.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo