Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: folyamatosan vizsgálják, honnan érkezik a legtöbb panasz, hol tartják be legkevésbé a szabályokat, és alapos indok esetén jogi útra terelik az ügyet. A szervezetnek tavaly két, az idén egy pere kezdődött. Hozzátette, hogy a megyei ügyészségek is indítványozhatnak bírósági eljárást a fogyasztók érdekében, és a tapasztalat az, hogy érdemes, mert ennek és a nyilvánosságnak van visszatartó ereje.
2014 júniusa óta él a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződés részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely az internetes vásárlást is szabályozza, mégis gyakori, hogy megtévesztésül a régi előírásokat tüntetik fel a weblapokon, holott például a vételtől számított indoklás nélküli elállás időtartama nyolc helyett már tizennégy munkanap.
Ugyancsak előfordul, hogy a jótállás valós időtartamát tüntetik fel helytelenül, holott ez január elsejétől 10 és 100 ezer forintos érték között egy, 100 ezertől 250 ezer forintig kettő, afelett pedig három év.