Nekimennek a csaló webáruházaknak

A fogyasztók érdekvédelmi szervezetének felmérése szerint számottevően nem csökkent a csalás szándékával értékesítő online kereskedők száma; a tisztességtelen gyakorlat megszüntetése végett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű pereket indít - írta a Népszava.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: folyamatosan vizsgálják, honnan érkezik a legtöbb panasz, hol tartják be legkevésbé a szabályokat, és alapos indok esetén jogi útra terelik az ügyet. A szervezetnek tavaly két, az idén egy pere kezdődött. Hozzátette, hogy a megyei ügyészségek is indítványozhatnak bírósági eljárást a fogyasztók érdekében, és a tapasztalat az, hogy érdemes, mert ennek és a nyilvánosságnak van visszatartó ereje.

2014 júniusa óta él a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződés részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely az internetes vásárlást is szabályozza, mégis gyakori, hogy megtévesztésül a régi előírásokat tüntetik fel a weblapokon, holott például a vételtől számított indoklás nélküli elállás időtartama nyolc helyett már tizennégy munkanap.

Ugyancsak előfordul, hogy a jótállás valós időtartamát tüntetik fel helytelenül, holott ez január elsejétől 10 és 100 ezer forintos érték között egy, 100 ezertől 250 ezer forintig kettő, afelett pedig három év.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo