Kihívásokkal teli évek
A COVID-időszak kezdetben érthető módon visszavetette a használtautó-értékesítést, ám a saját használatú autó az egészségügyi biztonság miatt felértékelődött, így az autóvásárlás iránt érdeklődők száma nőtt. A 2021-ben kezdődő, majd 2022-ben tetőző alkatrészhiány és a szállítási nehézségek következtében felélénkült a használtautó-piac, hiszen sokan, akiknek éveket kellett volna várnia az új autókra, inkább a másodlagos piac felé fordultak.
Mindez átmenetileg megnövelte a használtautó-árakat. A 2023-as év azonban már a konszolidációról szólt mind az újautó-, mind pedig a használtautó-piacon. A szállítási idők rövidültek, sőt, napjainkra jellemzővé vált, hogy újra készletről, árkedvezménnyel lehet választani új gépjárművet. Ezáltal közeledtek egymáshoz az újautók és a használt autók árai, amely kihívást jelent ugyan a másodlagos piacon, a még mindig olcsóbb használt autók azonban továbbra is jó alternatívát kínálnak a kisebb vásárlóerővel bíró érdeklődők számára.
A használtautó-értékesítés kihívásai
Az újautó-árak csökkenésével a használt autók veszítettek a versenyképességükből. Ezzel párhuzamosan a recesszió és az infláció hatására csökkent a vásárlóerő is, ami a használtautó-piacon szinte rögtön éreztette a hatását. Az autóvásárlókra eddig is a tudatosság volt jellemző, azonban a dráguló mindennapok és a csökkenő megtakarítások idején a nagyobb kiadásokat, mint például a családi autó beszerzését, még alaposabb utánjárás és a lehető legbiztonságosabb beszerzési csatornák felkeresése jellemzi.