„A vásárlók nagy része szereti személyesen megtekinteni az autókat és igényli a beszélgetést az értékesítőkkel. Mivel a gépjárművek fenntartási költségei is jelentősen emelkedtek az elmúlt években, egy használt autó megvásárlásakor még fontosabbá vált a megbízható eladói háttér és az, hogy még másodkézből vásárolva se tartogasson kellemetlen meglepetéseket egy autó” – mondta Hegedűs Viktor, az ALD Automotive | LeasePlan használtautó üzletágának igazgatója.
Bizalmatlanok vagyunk
A biztonságot kereső vásárlók ezzel párhuzamosan, jellemzően bizalmatlanok a használtautó-piac szereplőivel szemben, hiszen a másodlagos piacon általában nehezen visszakövethető a szerviztörténet, a lakosság többségének pedig nincs meg az a háttértudása, ami alapján az adatok hitelességét meg tudná ítélni. Ezt megnehezíti, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a forgalmazók és a szakszervizek csak a tulajdonosnak kötelesek kiadni a szervizelési és üzemeltetési előzményeket, így használt autó vásárlása esetén az érdeklődő tulajdonképpen az eladó jóindulatára van utalva.
A használt lízingautók jelenthetik a biztosítékot?
Éppen ezért egyre népszerűbbek az operatív lízingpiacról érkező fiatal, legfeljebb ötéves használt autók, amelyek garantáltan az első tulajdonostól – azaz a flottakezelőtől –, és minden esetben a teljes szerviztörténet birtokában vásárolhatók meg. „A LeasePlan Használtautónál a kínálatba egy független ellenőr által elvégzett teljeskörű átvizsgálás után kerülnek be az autók, úgy, hogy az esetleges esztétikai vagy műszaki hibákat már szakszerűen javították. Egy ilyen átvizsgáláson alaposan felmérik a gépjármű műszaki állapotát, ellenőrzik többek között a féket, a sebességváltót, a motorolajszintet, a lengéscsillapítókat, a világítást és a keréknyomást, valamint felülvizsgálják a kötelező szervizintervallumok betartását is. Az ellenőrzés eredményét és a korábbi szerviztörténetet minden érdeklődő láthatja a weboldalon, így személyes megtekintés nélkül, előzetesen is megismerhető a preferált használt autó előélete. Tapasztalataink szerint ez a transzparencia átsegíti az ügyfeleket az alapvető bizalmatlanságon” – mondta az igazgató.