Valahogy eltűnt 62 ezer hitelkártya

Úgy tűnik, a lakosság egyszerűen nem vevő a hitelkártyákra. Viszont akinek van, illetve megtartotta, az sokkal tudatosabban használja, mint korábban.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint hiába akcióznak a hitelintézetek egyre intenzívebben, a lakosság nem vevő a hitelkártyákra. Az idei első negyedévben "eltűnt" 62 ezer hitelkártya, számuk így 1,31 millióra, négyéves mélypontra esett vissza – írja a Világgazdaság.

Paypassban már jók vagyunk
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés.
Az adatok viszont azt mutatják, hogy aki mégis megtartja hitelkártyáját, az egyre gyakrabban veszi elő. Az első negyedévben 13,6 százalékkal nőtt tavalyhoz képest a hitelkártyás vásárlások száma, értékük pedig 14,7 százalékkal bővült. Belföldön összesen több mint 18,7 milliószor kerültek elő ezek a kártyák vásárlás során, eközben a kártyabirtokosok 136,5 milliárd forintot költöttek velük.

A hitelkártya-használat tekintélyes részét az internetes vásárlások adják, belföldi webáruházakban 1,034 milliószor, külföldiben pedig 589 ezerszer használtak ilyen kártyát. Magyarországon 13,4 milliárdot, külföldön 8,2 milliárdot költöttek így – olvasható a gazdasági napilapban.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo