Valahogy eltűnt 62 ezer hitelkártya

Úgy tűnik, a lakosság egyszerűen nem vevő a hitelkártyákra. Viszont akinek van, illetve megtartotta, az sokkal tudatosabban használja, mint korábban.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint hiába akcióznak a hitelintézetek egyre intenzívebben, a lakosság nem vevő a hitelkártyákra. Az idei első negyedévben "eltűnt" 62 ezer hitelkártya, számuk így 1,31 millióra, négyéves mélypontra esett vissza – írja a Világgazdaság.

Paypassban már jók vagyunk
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés.
Az adatok viszont azt mutatják, hogy aki mégis megtartja hitelkártyáját, az egyre gyakrabban veszi elő. Az első negyedévben 13,6 százalékkal nőtt tavalyhoz képest a hitelkártyás vásárlások száma, értékük pedig 14,7 százalékkal bővült. Belföldön összesen több mint 18,7 milliószor kerültek elő ezek a kártyák vásárlás során, eközben a kártyabirtokosok 136,5 milliárd forintot költöttek velük.

A hitelkártya-használat tekintélyes részét az internetes vásárlások adják, belföldi webáruházakban 1,034 milliószor, külföldiben pedig 589 ezerszer használtak ilyen kártyát. Magyarországon 13,4 milliárdot, külföldön 8,2 milliárdot költöttek így – olvasható a gazdasági napilapban.

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo