Egy éve magyar bejegyzésű webáruház - hogy ment az eMAG-nak?

Tekitélyes szeletét habzsolja a magyar webpiacnak az eMAG és az Extreme Digital.

Az eMAG webáruházát a magyar bejegyzésű Dante International Kft üzemelteti 2019 áprilisától. Előtte a bukaresti székhelyű Dante International nevű céggel szerződtek az eMAG webáruház magyar vásárlói, háttere pedig a dél-afrikai kötődésű Naspers csoport - emlékeztet friss bejegyzésében a Blokkk.com kiskereskedelemi szakportál. 2020 szeptemberétől nevet változtatott a magyar cég, Extreme Digital-eMAG Kft. lett belőle. A honlap neve - eMAG.hu - nem változott. Tulajdonszerzés nyomán egyedüli részvényese az Extreme Digitalnak, amit az új név is jelez. Az Extreme Digital viszont az ED-Group vagyonkezelő cégén keresztül beszállt tulajdonosként az eMAG-ba, persze csak kisebbségi részesedéssel és jogokkal. A két cég - az Extreme Digital és az eMAG, azaz Extreme Digital-eMAG Kft -  ügyvezetése azonos összetételű, persze a döntési jogok végső sorn az eMAG-é.

Közben 2020 áprilisáig lefutott az eMAG első önálló üzleti éve. Ez azért is izgalmakra okot adó kérdés kérdés - jegyzi meg a Blokkk.com -, mivel a különféle webáruházi toplistákból pontosan a legfontosabb hiányzott eddig, mégpedig az, kinek mennyi volt a bevétele. Az eMAG ráadásul piacvezetőnek számít a magyar webáruházak körében.

Az eMAG az első önálló magyar üzleti évében a webáruházi értékesítésből 34,2 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el. Összes árbevétele 38 milliárd forint volt, ami érkezhetett például a Market Place üzletfeleitől, (akik önálló vállalkozásként az eMAG oldalán árusítanak),vagy hirdetésekből, egyéb szolgáltatásokból. (A csoporthoz tartozik egyébként a Fashion Days, vagy az árukereső.hu oldal is, de ezek más tulajdonosi szálakon futnak.)

Webáruházak bevétele üzleti év megjegyzés
eMAG 34  2019. 04. 01 -2020. 03. 31. webáruházi értékesítés
Media Markt 31 2018.  10. 01 - 2019. 09. 30. MS E-Commerce
E-Digital 28* 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. belföldi árbevétele  hagyományos boltjaival együtt 32 milliárd forint, az export további 8,8 milliárd forint,
Praktiker 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online közel 10%
Auchan 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online 1,5-2%
Mall 5 2019. április 1 - 2020. március. 31.
Libri 5 2019. január 1 - 2019. december 31.
Decathlon 4 2019. január 1 - 2019. december 31.
Tchibo 3 2019. január 1 - 2019. december 31.
Alza 2 2019. január 1 - 2019. december 31. magyar raktár alapján, a cseh raktár nincs benne
Kifli.hu 1 2019. május 1 - 2020.április 30.
Forrás: Blokkk.com/e-beszámoló portál, céginformációk, érték: milliárd forint, nettó (áfa nélküli) árbevétel, */: becsült adat,

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo