Egy éve magyar bejegyzésű webáruház - hogy ment az eMAG-nak?

Tekitélyes szeletét habzsolja a magyar webpiacnak az eMAG és az Extreme Digital.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eMAG webáruházát a magyar bejegyzésű Dante International Kft üzemelteti 2019 áprilisától. Előtte a bukaresti székhelyű Dante International nevű céggel szerződtek az eMAG webáruház magyar vásárlói, háttere pedig a dél-afrikai kötődésű Naspers csoport - emlékeztet friss bejegyzésében a Blokkk.com kiskereskedelemi szakportál. 2020 szeptemberétől nevet változtatott a magyar cég, Extreme Digital-eMAG Kft. lett belőle. A honlap neve - eMAG.hu - nem változott. Tulajdonszerzés nyomán egyedüli részvényese az Extreme Digitalnak, amit az új név is jelez. Az Extreme Digital viszont az ED-Group vagyonkezelő cégén keresztül beszállt tulajdonosként az eMAG-ba, persze csak kisebbségi részesedéssel és jogokkal. A két cég - az Extreme Digital és az eMAG, azaz Extreme Digital-eMAG Kft -  ügyvezetése azonos összetételű, persze a döntési jogok végső sorn az eMAG-é.

Közben 2020 áprilisáig lefutott az eMAG első önálló üzleti éve. Ez azért is izgalmakra okot adó kérdés kérdés - jegyzi meg a Blokkk.com -, mivel a különféle webáruházi toplistákból pontosan a legfontosabb hiányzott eddig, mégpedig az, kinek mennyi volt a bevétele. Az eMAG ráadásul piacvezetőnek számít a magyar webáruházak körében.

Az eMAG az első önálló magyar üzleti évében a webáruházi értékesítésből 34,2 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el. Összes árbevétele 38 milliárd forint volt, ami érkezhetett például a Market Place üzletfeleitől, (akik önálló vállalkozásként az eMAG oldalán árusítanak),vagy hirdetésekből, egyéb szolgáltatásokból. (A csoporthoz tartozik egyébként a Fashion Days, vagy az árukereső.hu oldal is, de ezek más tulajdonosi szálakon futnak.)

Webáruházak bevétele üzleti év megjegyzés
eMAG 34  2019. 04. 01 -2020. 03. 31. webáruházi értékesítés
Media Markt 31 2018.  10. 01 - 2019. 09. 30. MS E-Commerce
E-Digital 28* 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. belföldi árbevétele  hagyományos boltjaival együtt 32 milliárd forint, az export további 8,8 milliárd forint,
Praktiker 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online közel 10%
Auchan 6* 2019. január 1 - 2019. december 31. online 1,5-2%
Mall 5 2019. április 1 - 2020. március. 31.
Libri 5 2019. január 1 - 2019. december 31.
Decathlon 4 2019. január 1 - 2019. december 31.
Tchibo 3 2019. január 1 - 2019. december 31.
Alza 2 2019. január 1 - 2019. december 31. magyar raktár alapján, a cseh raktár nincs benne
Kifli.hu 1 2019. május 1 - 2020.április 30.
Forrás: Blokkk.com/e-beszámoló portál, céginformációk, érték: milliárd forint, nettó (áfa nélküli) árbevétel, */: becsült adat,

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo