Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss e-kereskedelmi kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Growww Digital, a Humanize Studio és a Kosárérték e-kereskedelmi kutatásából kiderült, hogy a megkérdezett e-kereskedők kétharmada (65 százalék) zárt jobb évet 2022-ben, mint egy évvel korábban. 21 százalék eredménye stagnált, 14 százalék zárt rosszabb évet tavaly.

„Bár a hivatalos statisztikákra még várni kell, az évközi adatok alapján az e-kereskedelmi forgalom kismértékű növekedése várható. Ez kifejezetten üdítő eredmény annak tükrében, hogy nem teljesített jól az e-kereskedelem a kelet- és közép-európai régióban. Még a rendre előttünk járó cseh és szlovák e-kereskedelmi piac teljesítménye is 8-10 százalékot csökkent tavaly a becslések alapján, igaz, a cseh piac esetében magasabb bázisról” – adott képet a régiós helyzetről Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

Webáruházak versenyhátrányban (Fotó: Pixabay)
Webáruházak versenyhátrányban (Fotó: Pixabay)

Azonban továbbra is aggasztóan alacsony a magyar e-kereskedelmi export aránya. A kutatásban megkérdezett magyar e-kereskedők kétharmada (68 százalék) nem értékesít külföldön. A válaszadók 42 százaléka pedig nem is tervezi. Egy országba exportál a vizsgált e-kereskedők 14 százaléka, 18 százalék pedig több országba értékesít.

„Ha létezne e-külkereskedelmi mérleg, erősen negatív lenne. Bár jelentős számú magyar e-kereskedelmi vállalkozás lenne képes exportálni, a hazai cégek sokkal kevésbé exportorientáltak, mint a lengyel, cseh és szlovák versenytársaik, akik intenzíven bővítik piacaikat. Márpedig nemzetközi piacok nélkül a hazai e-kereskedők kis eséllyel tudják tartani a versenyt a több országot lefedő, egyre növekvő hatékonyságú és tőkeerejű külföldi versenytársakkal” – figyelmeztet Szabó László.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo