hirdetés

Komoly gondban a magyar webshopok, a kisboltok sorsára juthatnak

Bár kifejezetten üdítő a magyar e-kereskedelem múlt évi teljesítménye a régiós eredményekhez képest, azonban továbbra is aggasztóan alacsony, mindössze 32 százalék az exportáló magyar e-kereskedők aránya – derül ki egy friss e-kereskedelmi kutatásból. A hazai webshopok könnyen a kisboltok sorsára juthatnak, ha nem veszik fel a versenyt a nemzetközi versenytársakkal.

hirdetés

Vásárlóiélmény-deficit nehezíti az exportot

Amíg egy webshop nem nyújt nemzetközi színvonalú vásárlói élményt, addig védtelen lesz a nemzetközi versenytársakkal szemben, és nem tud hatékonyan exportálni sem. A visszatérő vevők biztosítják a növekedés és az export bázisát is – mutat rá Stampf Attila, a Humanize Studio customer experience szakértője.

Bár a kutatásban részt vevő e-kereskedők válaszaiból az derül ki, hogy fontos számukra, hogy az új vevőkből visszatérő vásárlók váljanak, sok nehézség merül fel ennek megvalósításában. Az öt legnagyobb akadály: az átfogó vásárlói élmény kialakítása (36 százalék), az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer (CRM) kialakítása (34 százalék), a belső folyamatok vásárlófókuszú optimalizálása (34 százalék), a vásárlói visszajelzések gyűjtése és feldolgozása (31 százalék), valamint a vásárlói folyamat feltárása és megértése (29 százalék).

„Vásárlóiélmény-deficit nehezíti a hazai e-kereskedők helyzetét. Az internetes kereskedelem alapszabálya, hogy a visszatérő vásárló a siker kulcsa. A vevők pedig oda térnek vissza szívesebben, ahol jobb vásárlási élményt kapnak, ahol egyszerűbb, kényelmesebb, gyorsabb vásárolni, terméket visszaküldeni. Ezen a téren sajnos a magyar piacra lépő külföldi webshopok tetemes versenyelőnnyel rendelkeznek” – magyarázza Stampf Attila.

E-kereskedelmi felvevőpiac lesz-e Magyarország?

„Pár évtizede még számos magyar exportőr cég létezett, és a gyártószektorunk még mindig alapvetően exportorientált. Ma azonban elveszíthetjük a magyar e-kereskedelmi piacunk többségét, a hazai webshopok a kisboltok sorsára juthatnak, áldozatul esve a külföldi szereplők terjeszkedésének” – figyelmeztet Buzás Attila, a Kosárérték főszerkesztője.

hirdetés

Véleményvezér

A gazdag gazdag maradt, a szegény pedig szegény

A gazdag gazdag maradt, a szegény pedig szegény

Már több évtizede ígérik politikusaink, hogy nemsokára utolérjük Ausztriát. Nincs sok remény.
Már a katasztrófaturizmus sem a régi

Már a katasztrófaturizmus sem a régi

A népirtások helyszínei nagy kedvencek a katasztrófaturisták célpontjainak listáján.
Na végre, feljelentették Hadházy Ákost, kár, hogy ugyanazért, amiért Orbán Viktort nem

Na végre, feljelentették Hadházy Ákost, kár, hogy ugyanazért, amiért Orbán Viktort nem

2018 áprilisában a Fidesz parlamenti képviselői Orbán Viktor vezényletével elbontották a Kossuth téri kordont, ma már ugyanez tilos.
Sorozatos meglepetések a boltokban

Sorozatos meglepetések a boltokban

A boltok többségében áttértek a napi árazásra, szinte kiszámíthatatlan milyen meglepetések érhetik a vásárlókat.
A jövő üzlete a nővérimport

A jövő üzlete a nővérimport

Az életkor folyamatos emelkedése egyre nagyobb terheket ró az egészségügyre a világon mindenütt.
Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Szenzáció, egy fideszes megdicsérte Hadházy Ákost

Az uniós pénzből épített fideszes lombkorona nélküli lombkoronasétány még a kormánypártiakat is összezavarta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo