8 trend, amivel a magyar cégek is hasíthatnak

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30 százalékos bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

Míg a járványt megelőzően némi lemaradásban volt a magyar e-kereskedelmi piac, az elmúlt két évben óriásit ugrott a szegmens, ráadásul olyan vásárlói csoportok is megjelentek az online térben, akik korábban szinte sohasem választották ezt az opciót. Együtt böngészi tehát a webáruházakat idős és fiatal, fővárosi és vidéki lakos, tapasztalt e-vevő és bizonytalan új ügyfél.

A fogyasztói igények tehát ezen a területen is igencsak változatosan alakulnak, miközben mindenki azt várja, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressék meg, és hogy pontosan olyan vásárlói élményben lehessen részük, mint a járvány előtti, biztonságos világban. A korábbi vevők visszacsábítása és az új érdeklődők elvezetése a megrendelésig tehát élet-halál kérdés az e-kereskedelemben, melyben a digitális technológia a vállalkozások legfőbb szövetségese. De hogyan érdemes hozzákezdeni?

depositphotos.com

2022: fenntarthatóság, live shopping és hangalapú-megoldások vonzzák a vásárlókat

Az e-marketing megoldásokat kínáló Markestic ügyvezetője, Fodor Ákos úgy látja: „egyre több magyar cég ismeri fel a jövőbemutató webmarketing megoldások fontosságát, azonban továbbra is ritka az, hogy a vállalkozások tudatosan, komplex szemlélettel forduljanak a kérdés felé, leginkább erőforrásbeli hiányosságaik miatt. Ha be is építenek egy-egy újítást a szolgáltatásaik közé, gyakran nem jól vagy nem a megfelelő célokra használják őket, így nem tudják maximálisan kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket”. Természetesen nem arról van szó, hogy az e-kereskedelem legújabb trendjeit mindenkinek követnie kell, sokkal inkább arról, hogy a vállalkozás megismerje azokat az eszközöket, melyekből a legtöbbet tudja profitálni. De nézzük, mely megoldások tartják majd lázban az e-commerce világot 2022-ben!

  1. Hangalapú asszisztensek és chatbotok
A hangalapú keresés egyre népszerűbb világszerte, ma már a vásárlók harmada találkozik ilyen eszközökkel napi rendszerességgel, és mind több webáruház kínál arra lehetőséget, hogy a keresett termék pusztán nevének kimondása után rendelkezésre álljon. Az ügyfélkiszolgálást pedig az ún. voice chatbotok forradalmasítják, melyek képesek rögzíteni, értelmezni és elemezni a beszélő által adott vokális inputot a mesterséges intelligencia segítségével.
  1. Új őrület: live stream shopping
A közösségi médiafelületek és az élő közvetítések találkozásából igen ütős kombináció jött létre: az érdeklődők valós időben ismerhetik meg a termékeket, élőben láthatják, hogyan működnek és milyen a minőségük, eközben pedig választ kaphatnak a felmerülő kérdésekre is. Az egész streaming alatt a fogyasztók egy chatboxon keresztül interakcióba léphetnek egymással és a márkával, emellett kényelmesen, otthonról vásárolhatják meg a kiszemelt árut.
  1. „Zöld” megoldások „zöld” fogyasztóknak
A statisztikák szerint a vásárlók 60 százaléka hajlandó többet fizetni a környezetkímélő termékekért, és ez a szám jelentősen emelkedni fog a közeljövőben. Ráadásul az, hogy az egész vállalat környezettudatos legyen, a vásárlók kívánatos márkacselekvéseinek listáján az első helyen áll. A sikeres cégek nem csak magukra figyelnek: olyan fenntartható gyakorlatokat vezetnek be működésükbe, mint a lebomló csomagolás vagy a környezetvédő szervezetek támogatása.
  1. Még mindig az influenszerek
Hiába a fanyalgók, úgy tűnik, az influenszerek nem mennek sehova. A kisebb és nagyobb követőtáborral rendelkező fiatal véleményvezérek közreműködése könnyedén növelheti a márka ismertségét és elérését, illetve segítheti az értékesítési lead-ek megszerzését - mindezt költséghatékony és időtakarékos módon. Habár ma még sokan az Instagramban látják az influenzáért marketing fő platformját, érdemes jobban odafigyelni a Titokra is.
  1. Virtuális vásárlás mesterfokon
Életünk egyre több és több területére lépnek be a virtuális- és kiterjesztett valóság alapú technológiák. Hiába szorulunk a négy fal közé a járvány idején, a termékvizualizáció, a 3D-s térképezés és sok más AR/VR megoldás használatával a látogatók felidézhetik az offline kiskereskedelmi élmény érzését, és szívesebben vásárolnak nálunk vagy térnek vissza a későbbiekben is. A jövőbeli fejlesztések ráadásul abba az irányba mutatnak, hogy a virtuális terek ne csak a szemünknek kedvezzenek, hanem akár a termékek illatát vagy tapintását is megtapasztalhassuk a távolból.
  1. Fizetni csak okosan – és biztonságosan
Tapasztalatok szerint az online vásárlók mintegy 7 százaléka hagyja el a kosarat a változatos fizetési opciók hiánya miatt – ez figyelemreméltó szám. Mivel a vevők egyre inkább igénylik a rugalmasságot a webáruházakban is, érdemes ismert és megbízható fizetési módokat kínálni számukra, amelyek közül szabadon választhatnak. Ilyen például a Google Páty, a PayPal, a magyar Barion, vagy az itthon népszerű utánvétes fizetés, de fontos lehet az is, hogy mennyire átlátható és könnyen használható a fizetési felület.
  1. Becsüld meg a vásárlód!
Az egyszer már megnyert vásárlók megtartása a megtérülés egyik legfőbb záloga az e-kereskedelemben, ezért minden olyan stratégiát érdemes megfontolni, mely ebben segítségünkre lehet: főként, hogy már egy egyszerű, kedvezménykódot tartalmazó köszönő e-maillel is kimutathatjuk megbecsülésünket ügyfeleink felé. Az ilyen gesztusok 67 százalékos megnyitási arányt és 6,3 százalékos átkattintási arányt mutatnak, ami több mint 300 százalékkal magasabb, mint a hagyományos e-mail kampányoknál.
  1. Visszatér az SMS
2022-ben új erőre kapnak a szöveges üzenetek: az sms-ek több mint 95%-át megnyitják az emberek, 90 százalékát pedig a megnyitástól számított 3 percen belül el is olvassák. Ez nem csak az egyik legközvetlenebb módja az ügyfelek elérésének, de azt is figyelembe kell venni, hogy hatalmas potenciál rejlik benne az elköteleződés és a konverzió növelésében.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo