Így hatott a koronavírus a hazai e-kereskedelemre

A hazai webáruházak 73 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 644 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online boltok mindössze 6 százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban.

Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan 23.712 forint volt a megrendelések értéke, amely 2 439 forinttal lett magasabb az előző évhez képest.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak 60 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.

Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87%), de a webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webshop tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 58 százalékuk alkalmaz), a Google Ads hirdetések, illetve a remarketing. A legnépszerűbb marketing csatorna a közösségi oldalakon való részvétel, a boltok 86 százaléka használja.

Verhetetlen a Facebook 

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (95 százalékuk használja), de az Instagram is stabilan ott van a második helyen (56%). A YouTube foglalja el a dobogó harmadik fokát (30 százalékuk használja).

A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult. Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház indításnak. Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot (a megkérdezett webshop tulajdonosok 49 százaléka rendelkezik fizikai üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás jelentette a megoldást.

A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71 százaléka bérelhető webshop rendszert használ, 62 százalékuknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.

Rendkívüli intézkedések

A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a megkérdezettek negyede élt. A webshopok 7 százaléka óvintézkedésként még az utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.

A veszélyhelyzet alatt a webáruházak 42 százaléka forgalomnövekedést, míg 27 százalékuk forgalomcsökkenést tapasztalt.

A jövőt illetően a válaszadók közel kétharmada számít egy újabb koronavírus okozta veszélyhelyzetre, azonban csak minden harmadik webáruház készül erre tudatosan.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo