Ők a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők

Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 

A Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary és a Growww Digital által átadott díjat olyan megbízható és etikus, magyar többségi tulajdonban lévő cégek nyerhetik el, amelyek éves online árbevétele meghaladja az egymilliárd forintot, és megfelelnek a szigorú versenyképességi kritériumoknak. Ezek közé tartozik a gazdasági stabilitás, a digitális kompetencia és a hatékony piaci stratégia.

„Már csak a listára felkerülni is óriási érdem, hiszen ez a 47 vállalkozás a hazai webshopok egy ezreléke, azonban a jelentőségüket jól jelzi, hogy a tavalyi összesített árbevételük meghaladta az 500 milliárd forintot, amelynek a 40 százaléka (219 milliárd forint) online értékesítésből származik. Ezek a cégek a világ bármely pontján megállnák a helyüket” - mondta Szabó László a Growww Digital alapító partnere.

A díjat az Internet Hungary konferencián, 2024. október 1-jén Siófokon adták át. A 47 legvilágpiacképesebb cég közül 15 részesült személyes elismerésben. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező vállalatok közül a Pepita Group Zrt. (pepita.hu) vehette át az első díjat, a BioTechUSA Kft. (shop.biotechusa.hu) lett a második, az iPon Computer Kft. (ipon.hu) a harmadik, a Vöröskő Kft. (euronics.hu) pedig a negyedik, míg a Premium Sport Kft. (heavytools.hu) az ötödik.

Az 5-10 milliárdos sávban a WhiskyNet Kft. (whiskynet.hu) került a lista első helyére, második a Mobilredfox Kft. (mobilfox.com), a harmadik a Furbify Hungary Kft. (furbify.hu), majd a Zákány Szerszámház Kft. (zakanyszerszamhaz.hu) és a Dockyard Islands Kft. (dockyard.hu) következett.

Az 1-5 milliárdos kategóriában a Greenman Kft. (greenman.hu) vehette át az első díjat, majd a Nutriversum Kft. (nutriversum.com) és a Suller-Táp Kft. (kutyakajas.hu) következett. A negyedik helyen a Webshop Logisztika Kft. (vagyaim.hu), míg az ötödiken az eOptika.hu Kft. (eoptika.hu) végzett.

A HungarEcomm Stars Díj célja, hogy jó példákat mutasson, és ezzel ösztönözze a magyar e-kereskedők növekedését valamint nemzetközi terjeszkedését. Létkérdés, hogy minél több nemzetközi színtéren is sikeres magyar e-kereskedő legyen, hiszen az e-kereskedelem ma a kiskereskedelmi forgalom 9 százalékát adja Magyarországon, de egy évtized múlva szakértői várakozások szerint akár 20-25 százalék fölé is emelkedhet.

Mivel óriási a verseny az e-kereskedelmi piactereken, egyre több külföldi vállalat jelent meg a hazai piacon is, egyáltalán nem mindegy, hogy ennek a 25 százaléknak mekkora hányada lesz magyar e-kereskedő. És hogy mi történik akkor, ha mindez nem valósul meg, arra intő példa a TEMU gyors hazai elterjedése.

Ha külföldi vállalatok vennék át a hazai e-kereskedők helyét, az jelentős gazdasági károkat okozhatna. Az e-kereskedelem jövője most formálódik. Ha nem szaporodnak meg Magyarországon a világpiacképes e-kereskedelmi vállalkozások, amelyek képesek Európában és a világ más részein is terjeszkedni, akkor a hazai e-kereskedelmi piacot külföldi szereplők fogják uralni. Ez pedig, ahogy az e-kereskedelem egyre nagyobb szeletet hasít ki a lakossági fogyasztásból, drasztikusan csökkenti a magyar gazdaság belföldi bevételekből való részesedését.

„Csak akkor tudják a hazai szereplők a nemzetközi kihívókkal felvenni a versenyt, ha ők maguk is nemzetközi szereplővé válnak. A nemzetközi terjeszkedés nemcsak a cégek számára előnyös, hanem az ország gazdasági teljesítményéhez is hozzájárul: növeli az exportot, magasabb hozzáadott értékkel bíró munkahelyeket teremt és erősíti a termelő szektort. De mindez fontos a fogyasztóknak is: ha csak néhány globális vállalat lenne jelen a hazai e-kereskedelemben, az a kisebb verseny csökkentené a hazai termékek kínálatát és középtávon az árversenyt is” – mondta Szabó László, a Growww Digital alapító partnere.

Az e-kereskedelem terjedése globális trend és Magyarország sem maradhat le ebben a versenyben. Egyre nagyobb szükség van olyan hazai vállalatokra, amelyek képesek lépést tartani a globális versennyel, hogy Magyarország ne váljon a külföldi cégek felvevőpiacává.

A legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők 2024, ABC sorrendben
220volt
Acershop
Alinda (cégcsoport adatok) 
Aqua.hu
BioTechUSA
Bonus-Shop
Bravo Store
Brendon
Bútor1
Devron Impex
DIEGO
Dockyard
eOptika
Építőanyag.hu
Euronics
Furbify
Gazdabolt
Greenman.hu
Gyerekjátékbolt
HeavyTools 
Homelux
Insportline
iPon
JátékNet
KütyüBazár.hu
Lumenet
Maximus HCD Kft. (converse.hu)
Mobilfox
Multi-vitamin.hu
Notebook.hu
Nutriversum
Online márkaboltok
PCX
Pelenka.hu
Pepita
Praktiker Kft.
Preciz.hu
REGIO Játék
Retro Jeans
S-Sport International
Suller-Táp (kutyakajas.hu)
SzaniterOnline
tok-shop.hu
Vagyaim.hu - Desirel
Vigorshop.hu
WhiskyNet
Zákány Szerszámház
 

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo