Szorult helyzetben a magyar webáruházak az ázsiai dömping miatt

2024 első negyedévében is folytatódott a magyar e-kereskedelem lendületvesztése a Covid évek hipernövekedése után: forgalmi alapon már csak 6,1 százalékos bővülést produkált a szektor. Az adatok szerint ezt a visszafogott növekedést nem a magyar webáruházak generálták – forgalmuk inkább csökkent –, hanem inkább az olcsó kínálattal és reklám-szőnyegbombázással operáló kínai kereskedők. Mivel továbbra is kevés a külföldre értékesítő hazai kereskedő, az export kiaknázatlan lehetőséget és megoldást is jelenthet a magyar cégeknek. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A belföldi webáruházak 2023-ban 7,9  százalékkal kevesebb terméket adtak el, mint egy évvel korábban. Az okok között az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése és a kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – mutatott rá a GKID kutatócég című átfogó piaci jelentése.

Folytatódott a hazai e-kereskedelem lendületvesztése
Folytatódott a hazai e-kereskedelem lendületvesztése
Fotó: Depositphotos

Már a fizikai boltok sincsenek biztonságban

A nagyobb kínai kereskedők az EU 2021-es vámszabályzás-változása után újragondolták a logisztikát és gyorsabb, vámmentes útvonalakat építettek fel az európai vásárlóknak. Ezzel a vásárlóerő csökkenése miatt a magyar – és általában európai – vásárlók nyitottabbá váltak az olcsóbb kínálatra. Az ázsiai kereskedők helyi nyelvekre fordították felületeiket, és rendkívül intenzív online reklámkampányt kezdtek. A legnagyobb globálisan hódító, elsősorban kínai kereskedők több mint 1 millió magyar vásárlóval büszkélkedhetnek 2024 első negyedévében. A GKID szerint ez már nem csak az online, hanem a hagyományos kereskedelem számára is kihívást jelent.

Menekülés az import elől: irány a külföld!

Mit tehetnek ebben a helyzetben a magyar webáruházak? Kézenfekvő lehet ez eddig talán kevésbé kihasznált export piac felé fordulniuk.

„A hazai e-kereskedelem rengeteg kiaknázatlan exportlehetőséget tartogat – hívja fel a figyelmet Kovács Gábor, a Packeta Hungary Kft. értékesítési és marketing igazgatója – Az erős euró kedvez az exportra értékesítésnek, de az uniós szabályozás is megkönnyíti a határokon átívelő kereskedelmet. Sőt, az EU-n kívülre történő exportálás sem megugorhatatlan feladat, főleg akkor, ha a vámkezeléshez szükséges vámnyilatkozat kiállításában is segít a szállító partner.”

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo