A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) 2022-es kutatásából kiderült: a 15-20 ezer hazai webáruházból alig ezer szállít külföldi piacra, miközben a hazai vásárlók körében népszerű szolgáltatók között a most berobbant kínaiak mellett jó néhány cseh, lengyel vagy román online kereskedő van. Az alacsony exportálási kedv mögött elsősorban a megfelelő piacismeret és logisztikai háttér hiánya húzódik meg. Az exportáló kereskedők pedig arról számoltak be, hogy a vámügyintézés, az ügyfélszolgálati feladatok megismerése jelentős kihívást jelent, akárcsak a megfelelő logisztikai partner, illetve fizetési szolgáltatók kiválasztása.
Egy jó logisztikai partner ugyanakkor lehetőséget is jelenthet, amely nagyban megkönnyítheti a külföldi piacokra való belépést.
„Egy nagy nemzetközi háttérrel, piacismerettel és tapasztalattal rendelkező logisztikai cég ideális platformot jelenthet az exportpiacokra készülő online kereskedőknek. Ha egy webáruház úgy dönt, hogy egy több országban működő szállítópartnerrel dolgozik együtt, nem kell külön-külön szerződnie az egyes piacokon különböző logisztikai cégekkel, fizetési szolgáltatókkal, ráadásul a csomagküldéshez társuló tevékenységek is egy kézbe összpontosulnak” – mutat rá Kovács Gábor.