Halmozzuk az ajándékokat

Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés – derült ki az egyik leglátogatottabb hazai webáruház, a Pepita.hu közel 15 ezer fős ünnepi felméréséből. A kutatásból arra is választ kaptunk, hogy a megkérdezettek leginkább 5 és 20 ezer forint között vásárolnak személyenként, és az is kiderült, hogy nem a hitel a legnépszerűbb megoldás az ünnepi költés fedezésére.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ünnepek közeledtével Magyarország egyik legnagyobb webáruháza egy átfogó közvélemény-kutatást végzett regisztrált felhasználói között a karácsonyi vásárlási szokásaikról. A Pepita.hu kérdőívét mintegy 15 ezren töltötték ki, és a válaszokból kiderült, hogy az elmúlt időszakban nem sokat változtak a hazai lakosság ajándékozási szokásai, kivételek természetesen mindig akadnak.

Nem kapkodunk a vásárlással

Előre gondoskodnak az ajándékok beszerzéséről a megkérdezettek: a válaszadók több mint fele (52,1 százalék) már az őszi hónapokban, közel 44 százalékuk pedig december első két hetében tudja le az egyik legnagyobb energiát felemésztő feladatot. A halogatók táborát mindössze 3 százalék képviseli, ők azok, akik az utolsó pillanatokra hagyják vásárlást. A legkisebb mértékben (1,6 százalék) vannak azok, akik már az év elejétől kezdve teljesítik a virtuális vagy fizikai értelemben vett ünnepi beszerzőtúrát.

Kit lepünk meg? (Fotó: Depositphotos)
Kit lepünk meg? (Fotó: Depositphotos)

Egy vagy több? Olcsóbb vagy drágább?

A megvásárolt ajándékok mennyisége tekintetében a mérleg nyelve egyértelműen a halmozók felé mutat: a válaszadók háromnegyedének tervei között szerepel több kisebb csomag átadása, az egyetlen nagy meglepetést tervezők aránya 21 százalék körül alakul. Érdekes módon a megkérdezettek 4 százaléka egyáltalán nem vesz részt a karácsonyi őrületben. Még meglepőbb adat azonban, hogy az év végi ajándékesőt nem megtakarításokból, hanem legtöbben (56,9 százalék) a szokásos havi költésükből fedezik, ugyanis a válaszadók mindössze 42 százaléka nyúl ilyenkor a malacperselyhez. Bár az elmúlt időszakban az egyes személyi kölcsönöknek és hitelkonstrukcióknak hangos sikere volt, mára ennek mértéke alig éri el az 1 százalék-ot. A válaszok alapján a többség (63 százalék) 5000 és 20 000 forint között vásárol személyenként, míg az 50 000 forint feletti költés a legkevésbé népszerű (2,4 százalék). A középmezőnyt erősítik az 5000 forint alatti vásárlások (19,5 százalék), valamint a 20 000 és 50 000 forint közötti ajándékok (14,9 százalék).

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo