Akiknek a legjobb
Nem okozott meglepetést, hogy a gyermekek az ünnepek legnagyobb nyertesei, ugyanis közel 70 százalékban rájuk gondolnak elsőként az ajándékozók. Őket követik sorban a férjek, feleségek és partnerek (22,3 százalék), a szülők (4,8 százalék), maguk a válaszolók (1,3 százalék) és a maradék 1,7 százalék-on osztoznak a barátok, ismerősök, nagyszülők, távoli rokonok, valamint a szeretett anyósok és apósok. Az ajándékozás napja még mindig a korábbi magyar hagyományokat követi. A nagy csomagbontás ideje a válaszolók legtöbbje (80,3 százalék) számára továbbra is szenteste napján esedékes, őket követik az angolszász szokások hívei (12,3 százalék), akik december 25-én lepik meg szeretteiket. Csak 1,8 százalékuk ajándékoz karácsony másnapján, a többiek pedig egyáltalán nem, vagy más napokon nyújtják át a csomagokat.
Szemfülesnek áll a világ
Érdekesen alakul a vásárlási preferenciákon alapuló válaszok megoszlása. A legnagyobb arányban a legszemfülesebbek szerepeltek, akik már év közben alaposan megfigyelik, hogy szerettük minek örülne igazán (65,6 százalék). A nyomukban haladnak a kíméletlenül őszinték (40,5 százalék), ők egyenesen megkérdezik az érintetteket azok ünnepi vágyairól. Emellett sokan a legjobb lehetőséget keresik, 18,5 százalékuk ugyanis a szezonközi leárazásokon találja meg a legmegfelelőbb ajándékot a fa alá. Közel 7 százalékuk részesíti előnyben az utolsó pillanatok adta lehetőségeket, 5,1 százalékuk a reklámok és csak 0,3 százalékuk vásárol az influencerek hatására.